سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطابق با برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد منابع از بهره‌وری تأمین شود

نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مطابق با برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد منابع از بهره‌وری تأمین شود، کشورهای پیشرفته نیاز خود را تا 50 درصد از بهره‌وری تأمین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوترابی فرد نائب رییس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از سه دهه مدیریت جهادی در عرصه تولید و خدمات حوزه سلامت با تأکید بر اینکه تنها راه قانون‌مداری است بیان کرد: باید به هر میزان که می‌توانیم قانون را اصلاح کنیم. در همه عرصه‌های مدیریتی کشور مدیریت مبنی بر منابع را داریم نه مدیریت مبتنی بر سعی و جهاد مورد انتظار قرآن. باید حرکت کشور نشان دهنده این موضوع باشد، من این حرکت را به سوی مدیریت جهادی نمی‌بینم. علائم نشان می‌دهند که به سمت مدیریت دانش‌بنیان نمی‌رویم، خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران ظرفیت تأمین منابع را ندارد. به دلیل کاهش قیمت نفت ایران توانایی ادامه راه براساس مدیریت منابع را ندارد.

وی افزود: مطابق با برنامه پنجم توسعه باید 30 درصد منابع از بهره‌وری تأمین شود، کشورهای پیشرفته نیاز خود را تا 50 درصد از بهره‌وری تأمین می‌کنند، بدین ترتیب باشد شاهد تحول در بهره‌وری در نیروی انسانی باشیم. در یک درصد مالیات بر ارزش افزوده این را آورده‌ایم.

ابوترابی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر اعلام کرد: آنچه ما در بودجه پیش بینی کرده‌ بودیم این بود که برای برداشتن هزینه‌های درمان از شانه مردم باید در جهت سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مجاهد یعنی سعی و جهاد در رسیدن به قله تلاش اظهار کرد: مدیریت جهادی بدین معنی است که سعی را در عالی‌ترین اندازه محقق بنماید. من مدیریت جهادی را در دفاع مقدس گواهم و در عرصه‌های دیگر در مورد آن تردید دارم. در عرصه‌های مدیریت که جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار آن است، فاصله داریم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که نرم بودن و تواضع از ویژگی‌های انسان مؤمن است، تصریح کرد: نیروی مؤمن در برابر استکبار سخت و نفوذناپذیر است و هرگز تواضع نمی‌کند برای رسیدن به این مقام باید ظرفیت‌های لازم را خلق کرد. باید مصالح ملی مسیر حرکت ما را تعیین کند و هیچ فشاری باعث تغییر نشود. خوشبختانه ایران در برابر جهان با اقتدار برآمده و رهبری نماد این اقتدار است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این باید عزت و اقتدار را در عرصه اقتصاد و فرهنگ تجلی پیدا کند. رسیدن به عزت، تلاش، برنامه‌ریزی، کار متکی بر علم و تولید را می‌طلبد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، بودجه ، نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.