سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب تعرفه‌های سلامت تشدید فقر را به دنبال دارد

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری گفت: از عواقب این طرح ایجاد فاصله‌ی بیشتر بین قشر پر درآمد و ایجاد شکاف طبقاتی است.

کامران سیفی‌پور عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح تحول سلامت اگر در راستای اهداف اولیه یعنی کاهش پرداخت از جیب مردم پیش می‌رفت یک نوع  سرمایه گذاری محسوب می‌شد ولی بهتر است نگاهی داشته باشیم به پول‌های این طرح که چگونه و کجا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اعتبارات 72 هزار میلیارد ریالی از بودجه‌های معمول وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول گفت: مبلغ  18 هزار میلیارد ریال آن از جیب مردم در برنامه‌های ماندگاری پزشکان و غیره به جیب عده‌ای متمول واریز می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از گرایش‌های ضروری و مهم هر برنامه توسعه نگاه به مسئله‌ی فقر و توزیع عادلانه‌ی درآمد است که از عواقب این طرح بر روی اقشار مختلف خصوصا قشر کم درآمد ایجاد فاصله‌ی بیشتر بین قشر پر درآمد و کم درآمد و شکاف طبقاتی  است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح تحول را از هر نظر نگاه  کنیم موجب غنی‌تر شدن متمولین خواهد شد و انکار آن دور از انصاف است چرا که بدون شک بخش بزرگی از سرانه‌ی 10 میلیونی هر نفر از مجموع اعتبارات 72 هزار میلیاردی طرح تحول در کتاب ارزش گذاری نسبی از سبد خانوار اقشاره کم درآمد و متوسط به جیب متمولین واریز می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.