سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

طرح پیوندمسجد، مدرسه و منزل عملیاتی شود

استاندار اصفهان گفت: آموزش و پرورش بايد به صورت پايلوت طرح مسجد ،مدرسه و منزل را در يكی از مناطق عملیاتی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در یازدهمین جلسه هیات هماهنگی و نظارت بر كانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: یكی از افتخارات استان اصفهان، جایگاه خوب و اقدامات خوبی است كه در كانون های فرهنگی و هنری مساجد در حال انجام است.

استاندار اصفهان با اشاره به روند اجرایی مرحله كشوری دهمین مسابقات قرآنی مدهامتان؛ گفت: همه دستگاه های اجرایی باید همكاری كنند تا این مسابقات به خوبی و با محتوا برگزارشود.

زرگرپور در ادامه به طرح تدوین شناسنامه مساجد استان توسط اداره كل اوقاف و امور خیریه اشاره كرد و افزود: با عنایت به آمارهای مختلف، نزدیك به۴هزار و۸۰۰مسجد در استان وجود دارد و اداره اوقاف باید آمار دستی آنها را جمع آوری و اطلاعات مساجد را تكمیل نماید.

رسول زرگرپور افزود: سیستم ساترا به عنوان مبنای كار در كشور این ظرفیت را دارد كه در لایه های مختلف خدمات ارائه دهد كه از اطلاعات موجود در آن استفاده شود.

استاندار اصفهان تاكید كرد: اداره كل اوقاف استان باید اطلاعات مساجد و حسینیه ها در سطح استان را تا۵ماه آینده جمع آوری نماید و با كمك مركز آمار، امور مساجد، استانداری و با هماهنگی اوقاف برنامه مكانیزه كردن برای ساماندهی ایجاد یك دیتابیس برای ارسال به ساترا تهیه نماید.

وی به طرح پیوند مسجد؛ مدرسه و منزل اشاره كرد و گفت: این طرح توسط آموزش و پرورش ارائه شده است و باید به صورت پایلوت در یكی از مناطق انجام شود و در صورت كسب نتیجه مطلوب در همه ی مناطق به اجرا در آید.

نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه اصفهان نیز در این جلسه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین را بسیار افتخارآفرین برشمرد و در ادامه نقش كانون های فرهنگی هنری مساجد را در راستای ترویج شعائر اسلامی مثبت و مطلوب ارزیابی نمود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.