سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«هنر پنجم» با شکل و شمایلی جدید به روی آنتن می‌رود

برنامه «هنر پنجم» با اضافه شدن آیتم‌ها و تغییر دکور، از شبکه شما پخش خواهد شد.

علیرضا بدیع مجری برنامه «هنر پنجم» در خصوص تغییرات برنامه در آخر هفته و اضافه‌شدن بخش‌هایی جدید به آن در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «هنر پنجم» برنامه موسیقایی است که در مجموع با توجه به پیش آمد هر سوگواری در ایام هفته جدول پخش آن نیز به تناسب تغییر خواهد کرد. به طور مثال در ایام محرم در حدود 100 قطعه نماهنگ عاشورایی و نوحه و مداحی پخش شد.

وی افزود: برای ایام رحلت رسول اکرم (ص) نیز از هم اکنون نماهنگ‌ها و قطعاتی در حال تدوین هستند که خوانندگان گوناگون آن‌ها را اجرا کرده‌اند و همکاران در حال تصویرگذاری آن‌ها هستند.

بدیع اظهار داشت: یکسری مناسبت‌ها مانند میلاد ائمه، اعیاد و ... وجود دارند که برنامه رنگ‌ و لعابی شاد به خود می‌گیرد. اما در ایام سوگواری ریتم اجرای من کند شده و به همین ترتیب پلاتوهای مناسب با فضای حاکم را بیان می‌کنم. حتی نام برنامه به هنر پنجمی که در سوگ نشسته است تغییر نام می‌دهد؛ یعنی به نام «در سوگ‌نشینان» دکور نیز تغییراتی را خواهد داشت.

قرار است یکی از دوستان که سال‌ها به بازیگری و خوانندگی مشغول هستند، در کنار من بخشی از اجرا را یعنی در هفته یک روز بر عهده خواهند گرفت. نقل داستان و شاهنامه‌خوانی به دیگر بخش‌های برنامه اضافه خواهد شد.

همچنین میان برنامه «بوق و کرنا» که اخبار اتفاقات و حواشی موسیقی را با اجرای امیرحسین کاکایی دربرمی‌گیرد، به شکلی پر رنگ‌تر ارائه خواهد شد.

علیرضا بدیع بیان کرد: بخش جدید دیگری که به برنامه اضافه می‌شود این است که خارج از استودیو به منزل یکی از شاعران رفته‌ایم که از خاطرات و شیوه ساخت و پرداخت ترانه‌های مشهور خود صحبت کرده است که در قسمت‌های مختلف برنامه پخش خواهد شد. به علاوه به صورت ثابت کارشناسان حوزه موسیقی نیز به برنامه اضافه خواهند شد که اتفاقات این حوزه را با نگاهی دقیق بررسی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دکور «هنر پنجم» اواسط همین برنامه به دکور ساده و سنتی تغییر شکل خواهد شد.

ترانه‌سرای قطعه «ماه و ماهی» با صدای حجت‌ اشرف‌زاده گفت: برنامه «هنر پنجم» به فضل خدا و همیاری مدیر شبکه تا خرداد سال 95 ادامه خواهد داشت. همچنین ساعت پخش برنامه از 21 الی 23 بهترین ساعت پخش است. این ساعت، ساعت پیک برنامه‌های سازمان است. از طرفی با توجه به رویکرد و روند برنامه‌ ما شبکه «شما» برای پخش مناسب‌ترین گزینه ممکن است. تعداد برنامه یک مسئله است، همخوانی سیاست‌های آن شبکه با اهداف برنامه مربوطه موضوعی جدا. در نهایت مناسب‌ترین شبکه برای پرداختن به موسیقی اقوام شبکه شما است.

وی در خصوص بخش‌های دیگری که به برنامه اضافه می‌شوند، بیان کرد: از خوانندگان درخواست کردیم تا ظرف مدت 15 تا 20 ثانیه با دوربین موبایل فیلمی از خودشان را ارسال کنند که در آن توضیحی راجع به خود از زبان خودشان دیده شود و بعد از آن نماهنگ مختص به آن‌ها پخش می‌شود.

وی افزود: مورد دیگر مصاحبه‌هایی با خوانندگان قدیمی صورت گرفته است که با اتمام مراحل تدوین در برنامه پخش می‌شوند. مایلم این اتفاق هر چه زودتر در «هنر پنجم» رخ دهد؛ زیرا این عزیزان ذخایر فرهنگی ما محسوب می‌شوند. بنابراین تا زمانی که هستند باید قدردان آن‌ها باشیم. البته لازم به ذکر است یکی از اهداف رسانه ملی همین است. پرداختن به شخصیت‌ها و مشاهیر فرهنگی و پاسداشت هنر و کار آن‌ها.

وی در پایان اظهار داشت: نکته قابل تامل زمان کم در برنامه برای گفتن پلاتو است؛ اما من تا جایی که امکان داشته باشد اطلاعات لازم و مربوط را بازگو می‌کنم. از جمله معرفی گویش، زبان، موسیقی منطقه‌های مختلف و اطلاعاتی از این دست.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
چطوری میشه این برنامه ها را دید ؟
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
چطوری میشه این برنامه ها را دید ؟
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
با سلام.لطفا نحوه ارسال تصنیف به برنامه هنر پنجم را بفرمایید.اگر با پیامک باشه بهتره.