سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا سال 2030 با ایدز خداحافظی خواهیم کرد

مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان بین المللی در زمینه ایدز از پایان بیماری ایدز تا سال 2030 با اجرای برنامه‌های در دست اقدام خبر داد.

دکتر فرهاد درودی مدیر کشوری برنامه مشترک سازمان بین‌الملل در زمینه ایدز در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اهداف همکاری سازمان ملل متحد با ایران برای کنترل ایدز گفت: در سال 2015 اهداف توسعه پایدار آغاز شد بنابراین در یک دوره تاریخی قرار داریم که اگر از آن درست استفاده کنیم می‌توانیم تا پایان 2030 با ایدز در کشور خداحافظی کنیم بنابراین باید تلاش خود را در 5 سال آینده چندین برابر کنیم. 

وی افزود: برنامه‌هایی در این باره در نظر گرفته شده است که مورد تایید همه‌ی کشورها و ملل متحد قرار گرفته است و آن به پایان رساندن موارد جدید ابتلا به ایدز و ارائه خدمات مناسب به آنها است. باید تا 5 سال آینده 90 درصد افرادی که با ایدز زندگی می‌کنند شناسایی شوند، 90 درصد آن مورد درمان قرار گیرند و 90 درصد افرادی که تحت درمان قرار دارند باید سطح بروز آنها پایین آید تا مانع انتقال از شخصی به شخص دیگر شود. 

وی در ادامه گفت: از دیگر اهداف ما حذف انتقال ویروس از مادر به جنین است که با هدف داشتن نسلی عاری از ایدز صورت می‌گیرد.

در همه مناطق دنیا به جز خاورمیانه و شمال آفریقا میزان ابتلا به ایدز در حال کاهش است در حالی که آخرین آماری که امسال برای ایدز اعلام شده است 29 هزار و 414 نفر است. که امید داریم با برنامه‌هایی که در دست اقدام است شاهد روند نزولی این تعداد باشم. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.