سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

صرفه‌جویی 87 میلیون متر مکعبی آب در استان قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: در 8 ماه گذشته با 552 عملیات کنترلی بیش از 87 میلیون متر مکعب آب در استان قزوین صرفه‌جویی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حمید قزوینی  افزود: در سال 93 هم با 452 عملیات 73.7 میلیون متر مکعب در ذخایر آبی استان قزوین صرفه‌جویی شد که این رقم نشان از رشد 20 درصدی اقدامات کنترلی شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین دارد،

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با اشاره به افت سطح آب‌های زیرزمینی در دشت قزوین تصریح کرد: در هفتاد سال گذشته تا سال هفتاد و سه افت آب‌های زیرزمینی 20 سانتی متر بود، ولی از سال 73 تا کنون بیش از 1.40 متر افت سطح آب‌های زیرزمینی را شاهد بوده‌ایم.

«قزوینی» با بیان اینکه در سالیان گذشته دشت قزوین سالانه دو تا شش سانتی‌متر فرونشست داشته است گفت: در سال 93 دشت قزوین 24 سانتی‌متر فرونشست داشته که این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی درباره میزان برداشت آب از ذخایر مختلف عنوان کرد: 76 درصد از آب مصرفی استان قزوین از ذخایر استاتیک برداشت می‌شود و 24 درصد باقیمانده از آب‌های سطحی برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین خاطرنشان کرد: در شرایط طبیعی استان قزوین سالانه بیش از 2 میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب مصرف می‌کند که 600 میلیون متر مکعب آن از آب‌های سطحی شامل نیمی از سد طالقان و نیمی از رودخانه‌های استان است و دو میلیارد متر مکعب نیز از ذخایر سفره‌های زیرزمینی‌ است.

وی تأکید کرد: با برنامه‌ریزی مدون و در مدت پنج سال باید ذخایر آبی استان را جبران کنیم که نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.