سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نباید مارک اعتیاد به دانش آموزان زده شود

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: نگاه آموزش و پرورش به پدیده اعتیاد دانش آموزان نگاهی پیشگیرانه است و نباید مارک اعتیاد را به آنها بزنیم.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در نشست رسانه ای گفت:در راس آسیب های اجتماعی اعتیاد قرار دارد که این محدود به مدارس نیست و تمام اماکن و قشرها تحت تاثیر این موضوع هستند. رویکرد آموزش و پرورش در برابر این پدیده رویکرد پیشگیری است که برای این موضوع ، محور خانواده ،کارکنان و دانش آموزان و .. را تحت آموزش قرار دادیم و طبق جلسات و هماهنگی های انجام شده تمام محتواهای مدنظر به روش های پیشگیری کمک می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش افزود: در بعضی موارد دانش آموزان، خود به اعتیاد مبتلا نیستند اما خانواده های آنها درگیر این موضوع می باشند از این رو طبق آیین نامه های انضباطی و برنامه های ریخته شده تصمیم بر پاکسازی محیط های بیرون از مدارس نیز گرفته ایم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم محیط داخل و بیرون این مدارس را با کمک نیروی انتظامی از آلودگی ها پاک کنیم. اولویت نظارت،بازرسی و پاکسازی هم با مدارس مناطقی است که بیش مناطق دیگر از این آلودگی ها رنج می برند.

چهاربند درخصوص آمار اعتیاد در مدارس تصریح کرد : هیچ گزارش رسمی مبتنی بر آمار اعتیاد در مدارس نداریم و تمام آمارهای اعلام شده غیر رسمی و برآوردی می باشند، چون نوع پیگیری و پیشگیری از این پدیده با دوره بزرگسالی متفاوت است. تشخیص اینکه این پدیده در بین دانش آموزان از روی حس کنجکاوی است یا اعتیاد کامل سخت است اما از آنجاکه قشر جوان آسیب پذیرند و در اکثر اوقات احساساتشان بر عقلشان غلبه دارد، با نگاهی خوش بینانه به این موضوع نگاه می کنیم و محتاط و سخت گیرانه عمل می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: پدیده اعتیاد را اول باید با نگاه پیشگیرانه و سپس با نگاه مشاوره ای بدون انعکاس گسترده اجتماعی در نظر بگیریم و هرگز نباید مارک اعتیاد را بر دانش آموزان برنیم. اگر ناامنی در محیط مدارس اتفاق افتد به حل این مسئله کمکی نخواهد کرد و تنها به بزهکاری ها در آینده دامن زده می شود.ما میزبان یک میلیون و هشتاد دانش آموز از 760هزار خانواده هستیم، بنابراین در برخورد با این موضوع باید به گونه ای عمل کرد که به امنیت در مدارس اختلالی وارد نکند. ،چراکه ماموریت ما در درجه اول قبل از تعلیم و تربیت دانش آموزان تامین امنیت جسمی و روحی آنان است.    


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.