سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پژوهش آخر صف تقسیم بودجه هستند

وزیر بهداشت گفت: آموزش و پژوهش همواره آخرین بخشی هستند که در تقسیم اعتبارات و بودجه به آن توجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سمینار پزشک پژوهشگر بیان کرد: دانشگاه‌ها و پژوهشها همواره آخرین بخشی هستند که در تقسیم اعتبارات مورد نظر قرار می‌گیرند اما هنگام تعریف کردن و پز دادن از این بحث شروع می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر حجم کاری بالای رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران عنوان کرد: به طور مثال رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران باید همزمان هم به فکر بدهی‌های دانشگاه‌ باشد و هم به فکر خانه‌های بهداشت و گرفتاریهای مردم در حواشی شهر،‌مشکلات بیمارستان 7 تیر و رسول اکرم ، تامین مایحتاج بیماران،‌پاسخگویی به بازرسی کل کشور،‌دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات باشد. 
در عین حال نیز باید در راستای مرز دانش حرکت کنند. اما متاسفانه کسی در خصوص بخش آخر یعنی پژوهش و دانش سوالی نمی‌کند. 

هاشمی با اشاره به این که در گذشته بسیاری از افراد در گذشته آرزوی رفتن به دانشگاه های معتبر را داشتند ادامه داد:در حال حاضر با وجود این که فراخوان می دهیم اما کسی تمایل به شرکت نشان نمی دهد و این نشان دهنده این است که مشکلات ساختاری زیادی داریم. 

وی با بیان اینکه دو سه دهه اخیر بخش پژوهش و آموزش مسیر خوبی را دنبال نکرده است اظهار کرد: با این وجود در معاونت آموزشی و پژوهشی دولت یازدهم تلاشهای بسیاری صورت گرفته که جای قدر دانی نیز دارد، زیرا این افراد خود از محققین برتر و سرآمد منطقه به حساب می آیند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مشکلات زیادی در ساختار علمی کشور داریم که در کوتاه مدت قابل حل نیستند و به زمان زیادی احتیاج دارند، امیدواریم در دراز مدت با استفاده از دانش و تجربه بشری به این واقعیت‌ها دست پیدا کنیم. 

وی با اشاره به گلایه‌ مندی عده‌ای در برنامه پزشک پژوهشگر اذعان کرد: من فکر می‌کنم هنر این است که افراد را جذب کنیم . تمام مدیران کشور باید این هنر را داشته باشند تا بتوانند از همه توانمندی‌های ملت ایران استفاده کنند .
 
هاشمی اضافه کرد: زمانی که من به عنوان رزیدنت بودم، کشور در شرایط سختی به سر می برد و فضای کشور فضای تحقیقاتی و آموزشی نبود. من دو روز در هفته بعد از ظهرها کار می‌کردم و 5 هزار تومان درآمد داشتم که با این حقوق سه مجله برتر چشم پزشکی را از خارج از کشور خریداری می‌کردم. پیشرفت‌های جدید کشور در زمینه چشم پزشکی حاصل این سه مجله است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، پژوهش ، وزیربهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.