سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

احقاق حقوق معلولین هدف بهزیستی و تشکل های غیر دولتی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:بهزیستی و تشکل های غیر دولتی معلولین در راستای احقاق حقوق وحمایت از خواسته های معلولین قدم بر می دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زنجان؛ مدیرکل بهزیستی استان زنجان با حضور در جامعه معلولین شعبه زنجان گفت: سازمان بهزیستی از دولت محور بودن به سمت جامعه محوری در حرکت است.

محمد محمدی افزود: بهزیستی و تشکل های غیر دولتی باید بصورت شفاف و هدفمند پیگیر احقاق حقوق معلولین باشند.

وی یکی از معیارهای توسعه را تغییر نگرش نسبت به معلولین عنوان داشت و تصریح کرد:قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در حال بازنگری است و افزایش مستمری ،شرایط ایجاد اشتغال، تحصیل رایگان و ایجاد صندوق فرصت های شغلی از اهم موضوعات مورد تاکید در این قانون است.

وی عدم وجود ضمانت اجرایی قانون جامع حمایت از حقوق معلولین را از مهمترین معضلات این قانون برشمرد و اظهار کرد: این مشکل در بازنگری این قانون رفع خواهد شد.

محمدی خواستار تشکیل اتاق فکر بین بهزیستی و جامعه معلولین شد و خاطر نشان کرد: اعلام مشکلات توسط معلولین و بررسی راهکارها در همفکری با بهزیستی می تواند راه گشا باشد.

در این دیدار 50 نفر از معلولین در جلسه پرسش و پاسخ، سوالات خود را مطرح نموده و مناسب سازی معابر شهری، اشتغال، ضمانت وام و ... را از جمله مهمترین مشکلات خود عنوان کردند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: معلولین ، بهزیستی ، تشکل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.