مناسب سازی معابر شهری برای جانبازان و معلولان جسمي و حركتي اولويت اصلي شهرداری اصفهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون عمران شهري شهرداري اصفهان اظهاركرد: سازگار ساختن محيط شهري با نيازهاي معلولان جسمي حركتي در واقع بازگرداندن معلولان به اجتماع، زندگي و فعاليت است و اصلاح معابر و پياده روها و خيابانهاي اصلي و فرعي در راستاي مناسب سازي فضاهاي عبور و مرور براي جانبازان و معلولان جسمي و حركتي در دستور كار حوزه معاونت عمران شهري شهرداري اصفهان قرار گرفته است.

ايرج مظفر اظهاركرد: رفع اين موانع از پراهميت‌ترين اقداماتي است كه ضامن مشاركت هر چه بيشتر معلولان در امور مربوط به جامعه‌ي متعلق به خودشان است و در حال حاضر با كمترين هزينه مناسب سازي در حال انجام است و حتي در بعضي مناطق از اكيپ اماني منطقه برای كاهش هزينه ها استفاده مي شود.

وي افزود: براي تحقق اين مهم ابتدا بايد نيازهاي اين گروه با توجه به نوع و ميزان معلوليت جسمي و حركتي تعيين شود به عنوان مثال شهروندان نابينا و كم‌ بينا براي حضور مستقل و ايمن در معابر و اماكن به علائم حسي در كف معابر نيازمند هستند، سالمندان، معلولان و جانبازاني كه از ويلچر استفاده مي‌كنند نيز به معابر بدون مانع، آسانسور و سرويس‌هاي بهداشتي مناسب احتياج دارند.

مظفر گفت: اين معاونت با توجه به قوانين و ضوابط موجود فعاليت هاي خود را در اين زمينه گسترده تر كرده به طوري كه در پروژه هاي عمراني نيز مشاوري را از جامعه معلولان براي مناسب سازي انتخاب كرده و تعاملات خوبي هم با ستاد مناسب سازي فضاي شهري براي معلولان دارد.

معاون عمران شهري شهرداري اصفهان تاكيد كرد: مناسب سازي پروژه هاي عمراني براي استفاده جانبازان و معلولان جسمي و حركتي از شاخص هاي ارزيابي معاونان عمراني مناطق در سال جاري است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.