سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

توسعه صادرات غیر نفتی مستلزم، اتکا به بودجه مالیاتی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس و شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات غیر نفتی مستلزم، اتکا به بودجه مالیاتی است، و تا وقتی قانون مالیاتی ما اصلاح نشود، نمی توان از تولید کننده حمایت کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رضا رحمانی در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادارات غیر نفتی ایران در زمان پسا تحریمبا انتقاد از فرهنگ فرار مالیاتی در ایران گفت: 870 هزار میلیارد تومان پیش بینی پرداخت مالیات داشتیم، درحالی که از این رقم 200 هزار میلیارد تومان تحت عنوان فرار مالیاتی ثبت شده است.

وی گفت: معتقدم اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی را با ور نکرده ایم، چرا که نباید بودجه های جاری را بر نفت متکی بدانیم.

وی ادامه داد: اگر تولید و به تبع آن توسعه صادرات غیرنفتی برای ما اهمیت دارد، انتظار داریم رد پای این ادعا را در بودجه 95 و برنامه ی 96 دولت به عینه مشاهده کنیم.

وی پیشنهاد داد: در وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت کارگروهی برای توسعه صادرات غیر نفتی وارد عمل شود.

وی بر احیای طرح ایالتهای اقتصادی نیز تاکید کرد و گفت: ایالتهای اقتصادی پیشانی اقتصادی ما هستند، با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران، صرفا به یک مصرف کننده تبدیل شده ایم، در حالی که از ظرفیتها و قابلیتهای استان ها غافل شده ایم.

وی با اشاره به قابلیتهای آذربایجان شرقی گفت: سهم آذربایجان شرقی از صادرات غیر نفتی بیش از 2 میلیارد دلار بوده است اما این امکان و قابلیت را دارد که در 3 سال آینده تا 10 ملیارد دلار افزایش یابد.

وی انتقادی نیز به پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید خودوری داخلی داشت و گفت: چرا این تسهیلات بانکی در زمینه خرید تراکتور که در خدمت تولید نیز هست، هزینه نشده است.
انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.