سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بهره مندی بیش از 9 دهم درصد روستاهای شهرستان ملکان از نعمت گاز طبیعی

رئیس اداره گاز شهرستان ملکان گفت: 99/9 دهم درصد روستاهای شهرستان ملکان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از تبریز؛ هوشنگ درجلسه شورای اداری ملکان بهتشریح اقدامات و فعالیت های اداره گاز ملکان در 8 ماهه سالجاری پرداخت و گفت از تعداد 34550 مشترک گاز شهرستان ملکان، تعداد 27716 مشترک در بخش مرکزی و تعداد 6834 مشترک در بخش لیلان وجود دارد.

وی از تقویت شبکه گاز ملکان از ایستگاه 50 هزار ذوب آهن در سال آتی خبر داد و گفت: باتوجه به مصارف شهرستان و از طرفی توسعه بخش صنعت، شبکه گازرسانی شهر ملکان نیاز به تقویت و افزایش ظرفیت داشت که با متصل شدن خط تقویتی ایستگاه50 هزار ذوب آهن به شبکه گازرسانی در سال اینده این مشکل رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه از تعداد80 روستای شهرستان ملکان اهالی 71 روستای این شهرستان ازگاز استفاده می کنند افزود: عملیات گازرسانی در6 روستای شیروانشاهلو، ناخیرچی بلاغی، باباکلک، اوچ بلاغ ،آقجه مشهد و پرچین بلاخ14 میلیارد ریال اعتبار در حال اجرا می باشد که با بهره برداری از این پروژه 269 خانوار ساکن در این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

هوشنگ ادامه داد: در صورت مساعد بودن وضعیت جوی و پیشرفت کار بر اساس برنامه پیش بینی شده عملیات گازرسانی به روستاهای شیروانشاهلو و ناخیرچی بلاغیدهه فجر امسال افتتاح و4 عملیات گازرسانی 4 روستای دیگر نیز در صورت تخصیص بموقع اعتبار در سه ماهه اول سال آینده گازدار خواهند شد.

وی از طراحی و بررسی عملیات گازرسانی به3 روستای محروم از گاز ملکان نیز خبر داد وگفت: عملیات گازرسانی به روستاهای باباقاضی، لیلی داغی و چاللونیز در حال طراحی برای سال 95 می باشد که با گازدار کردن اینسه روستا انشالله ملکان به شهرستان سبز و بهره مندی صد در صد از گاز طبیعی تبدیل خواهد شد.

رئیس اداره گاز ملکان کل انشعابات در حال بهره برداری شهرستان ملکان را 19800 و شبکهگذاری تاسیسات را640 کیلومتر اعلام کرد.

وی گازرسانی به 6 روستا،عقب کشی علمک ها،تعویض کنتورهای معیوب،واگذاری انشعابات جدید،وصول مطالبات معوق،توسعه فضای اداری و بازسازی خانه سازمانی را از اهم برنامه ها و اقدامات اداره گاز ملکان طی سال جاری ذکر کرد و گفت: عقب کشیتعداد 600 علمک هایی که بخاطر اجرای طرحهای عمرانی و هادی در وسط معابر عمومی قرار گرفته اند تا پایان سال عقب کشی و ایمن سازیخواهد شد .

انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.