سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

نواخته شدن زنگ نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان در همدان

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: زنگ نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان توسط محمدرضا یوسفی، نویسنده برجسته همدانی نواخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید فروتن اظهار کرد: نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان همدان از ٢٢ تا ٢٨ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌‍المللی همدان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ١٠ صبح روز یکشنبه ٢٢ آذرماه با حضور کودکان و نوجوانان در سالن جلسات نمایشگاه برگزار خواهد شد.

فروتن با بیان این در این مراسم از دو شاعر و نویسنده حوزه کودک و نوجوان تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: بهناز ضرابی‌زاده و غلامرضا بکتاش به پاس تلاش در راستای تقویت فرهنگ حوزه کودک و نوجوان تجلیل خواهند شد.

 معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: دکتر محمدمهدی احمدی، مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدرضا یوسفی، نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان هم میهمان ویژه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه خواهند بود.

وی از نواخته شدن زنگ نمایشگاه توسط محمدرضا یوسفی خبر داد و افزود: یوسفی از نویسندگان پر کار ادبیات کودکان بوده و بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب نوشته است. وی در سال ۱۳۳۲ در همدان متولد شده و بیش از ۳۰ سال است که برای کودکان و نوجوانان کتاب می‌نویسد.

یوسفی دانش آموخته رشته تاریخ از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و برای کودکان آثاری از ادبیات کهن فارسی را بازنویسی و باز آفرینی کرده است. "افسانه شیر سپیدیال" و "قصه یارگار زریران"، "افسانه بلیناس جادوگر" و "افسانه شیرین کارنامه اردشیر بابکان" از این آثار است. کتاب های او در جشنواره های داخلی نیز جوایزی به دست آورده اند. او یک بار نیز نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.