سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارمین وقفه لیگ پانزدهم

باز هم تعطیلی این بار از جنس خاکپور

پانزدهمین دوره لیگ برتر بار دیگر در تعطیلات زمستانی به خواب رفت.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پانزدهمین دوره لیگ برتر در حالی از هشتم مرداد آغاز شد که تا پایان هفته سیزدهم 2 تیم استقلال تهران و همنام خوزستانی خود با کسب 26 امتیاز در رده‌های اول و دوم جدول قرار دارند.
 
اما در این بین، یکی از نکات ناامید کننده لیگ برتر، تعطیلات پی در پی است که سبب شده موتور لیگ و گاه و بی گاهی از حرکت بیاستد و جذابیت فوتبال کشورمان را کاهش دهد تا پایان هفته سیزدهم لیگ برتر تا به حال چهار بار به تعطیلی رفته و نکته جالب آن این است که در 3 مورد گذشته به دلیل تیم ملی بزرگسالان و دیدارهای مقدماتی جام جهانی بوده است و لیگ هر دفعه به 20 روز تعطیلی می رفت، در حالی که طبق قانون فیفا می بایست کی روش، بازیکنان تیم ملی را 3 روز پیش از مسابقه دراختیار بگیرد.
 
حال پس از سفر 50 روزه کی روش برای استراحت به پرتغال، نوبت به خاکپور رسید که از کورس با کی‌روش عقب نماند و لیگ را به تعطیلی بکشاند.
 
پس از برگزاری دیدارهای هفته سیزدهم و تساوی سرخابی‌های پایتخت تیم ملی امید برای اردو آماده سازی پیش از مسابقات مقدماتی المپیک 2016 ریو دوژانیرو به ترکیه سفر کرد و همین موضوع سبب شد تا لیگ برتر، 2 هفته ای تعطیل شود و اعتراض مربیان از سر گرفته شود.
 
تیم ملی زیر 23 سال کشورمان هم اکنون در ترکیه سپری می کند و این اتفاق در حالی رخ داده است که 3 بازیکن لژیونر این تیم در این اردو حضور ندارند.
 
اعتراض مربیان و مدیران باشگاه‌ها به تعطیلی پی در پی لیگ آن است که پس از هر نوبت تعطیلی تیم ها می بایست بدنسازی و بازی‌های تدارکاتی دوباره‌ای را انجام دهند و همین دلیل سبب آن می شود تا مصدومیت‌های بازیکنان تشدید پیدا کند.
 
اما از سوی دیگر برخی از تیم های پایین جدولی که در تمرینات پیش فصل موفق نبودند و بدنسازی خوبی را انجام ندادند از این تعطیلی‌ها خرسند هستند و امیدوارند بتوانند با استفاده از آن بتوانند نقاط ضعف شان را پوشش دهند.
 
حال پس از تعطیلات 2 هفته‌ای، بار دیگر لیگ برتر از 22 آذر آغاز می شود و باید دید تا پایان فصل چند تعطیلی دیگر در فوتبال کشورمان پدید می آید.
 
امیدواریم در نیم فصل دوم این وقفه‌های بی مورد کاهش یابد تا در اوج مسابقات، تعطیلات به لیگ کشورمان آسیب برساند.
 
*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.