سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خلاقیت‌های ذهنی یک بازیگر در گرو وجود شرایط مناسب کاری است

کارگردان نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» معتقد است، بهره‌مندی از خلاقیت‌های ذهنی یک بازیگر در گرو وجود شرایط مناسب کاری است.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاترشهر؛ زری اماد کارگردان نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» درباره محتوای این اثر نمایشی توضیح داد: از ابتدا با متنی ساده اما تاثیرگذار روبرو شدم که مرا برای طراحی خاص و شکل جدیدی از روایت‌های دفاع مقدس وسوسه کرد و این باعث شد با سیروس همتی وارد مذاکره شوم و از وی برای تغییراتی در کار اجازه بگیرم.

وی افزود: این نمایش از ساختاری کلاسیک و مدرن و روایتی ساده برخوردار است که این سادگی در تمام ابعاد و ساختار و ویژگی های آن نمایان است. این کار با یک طراحی ساده و کم حجم اما دقیق و باورپذیر شکل گرفته و من تلاش کردم فضای کافی‌شاپ، موسسه عکاسی و فیلمبرداری، آرایشگاه و نهایتا خانه پدری با ابزاری ساده برای توصیف صحنه‌ها و موقعیت‌ها شکل بگیرد تا آنجا که تغییرات صحنه‌ای حتی جابجایی وسایل توسط بازیگران آن صورت می‌گیرد.

اماد بیان کرد: تغییراتی در متن ایجاد کردم تا نمایش دلخواهم را به صحنه ببرم و خوشبختانه آقای همتی در این خصوص انعطاف نشان داده و دست مرا برای هرگونه تغییر در متن بازگذاشت و باعث شد در نهایت با تغییرات ایجاد شده، اثری به نام «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» خلق و به روی صحنه برود.

این بازیگر و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه بازیگران باید صحنه‌ای امن برای ایفای نقش خود داشته باشند، تاکید کرد: وقتی طراحی صحنه، لباس، رنگ، نور، گریم و...همه در خدمت یک بازیگر قرار بگیرد آن وقت می‌توانیم از خلاقیت‌های ذهنی‌اش بهره‌مند شویم که خوشبختانه در کار ما این اتفاق افتاد و بازیگران این نمایش در خلق شخصیت‌های خود از تمام توانمندی‌هایشان استفاده کردند.

این کارگردان تئاتر در ادامه با بیان اینکه موضوعات روز مقاوت همیشه دغدغه او بوده است، گفت: به نظر من موضوعات بسیاری هنوز در مقوله دفاع مقدس و مقاومت وجود دارد که می‌شود به عنوان کارهای نو در حوزه تئاتر به آن پرداخته شود که من نیز سعی کرده‌ام با وسواس همیشگیم در انتخاب نمایشنامه به آن بپردازم.

وی افزود: نمایشنامه «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» یکی از همان موضوعاتی است که به زندگی و اتفاقاتی که امروز جامعه ما به آن دچار است؛ در چارچوب مفهوم مقاومت پرداخته است و من نیز سعی کرده‌ام با نگاهی متفاوت و نو از بعد طراحی و کارگردانی، شخصیت‌هایی مقتدر، جذاب و خوش ریتم را در دل آن بگنجانم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.