سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امدادرسانی به زائران حسینی تا پایان هفته ادامه می یابد

معاون درمان وزارت بهداشت از ادامه ی خدمت رسانی به زائران حسینی تا پایان هفته خبر داد.

دکتر آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص خدمت رسانی به زائران حسینی در حوزه بهداشت و درمان گفت: وزارت بهداشت با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری و وزارت کشور برنامه جامعی را برای خدمت رسانی به زائران حسینی تدارک دیده است. چهار دانشگاه ایلام ،آبادان، کرمانشاه و خوزستان درگیر مستقیم با این عملیات بودند و همه ی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور این چهار دانشگاه را پشتیبانی می کردند.

 وی افزود حدود 180 دستگاه آمبولانس، 12 دستگاه اتوبوس آمبولانس همراه با یک فروند بالگرد امداد هوایی و 14تیم انتقال هوایی همراه با 700 نفر نیروی انسانی شامل پزشک و پرستار و تکنسین در نقاط مرزی اعزام شدند. بیمارستان های مناطق مرزی در آمادگی کامل قرار گرفتند به ویژه بیمارستان مهران که ظرفیت آن از 25% به 130% افزایش یافت و یک تیم کامل تخصصی پزشکی در این بیمارستان مستقر بود. مقر تاکتیکی وزارت بهداشت در مهران مستقر شده بود که امکانات کامل مخابراتی را در اختیار زائران قرار دهد. 

وی در ادامه در خصوص آمار مراجعه ی زائران جهت درمان به پایگاههای امدادرسانی گفت تا صبح امروز حدود 221هزار نفر از زائران به مراکز درمانی و آمبولانس ها مراجعه کرده اند و ویزیت شدند که از این تعداد 1736نفر در بیمارستان بستری شدند که 441نفر از این تعداد جزو مجروحین حوادث ترافیکی بودند و آمبولانسهای ما 753 نفر بیمار و مجروح را به بیمارستان ها منتقل کردند.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص توصیه های وزارت بهداشت عنوان کرد زائرانی که دچار تب، سرفه و مشکلات گوارشی شدند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند و نکته دیگر اینکه با توجه به مشکلات ترافیکی مردم مسیر را برای عبور آمبولانسها باز کنند تا بتوانند بیماران را به موقع به مراکز درمانی انتقال دهند. 

وی در پایان گفت عملیات امدادرسانی به زائران حسینی تا پایان این هفته ادامه خواهد یافت. خوشبختانه تا کنون با همکاری هایی که دانشگاهها و نیروی انتظامی داشته اند با مشکل جدی مواجه نبوده ایم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.