سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت جنوب کم است یا عدد سه زیاد!

بررسی تاریخ لیگ برتر درایران نشان می‌دهد که تاکنون فوتبال جنوب نتوانسته‌اند سه تیم را کنار هم تحمل کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان پس از گذشت 13 هفته از لیگ پانزدهم، نماینده‌های فوتبال خوزستان، در لیگ برتر نتایج خوبی را کسب نکردند و تنها استقلال خوزستان توانسته نتایجی در خور نام فوتبال خوزستان کسب کند.

در لیگ یازدهم صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان نماینده‌های جنوب کشور در لیگ برتر بودند و نتایج متوسطی نیز کسب کردند.

صنعت نفت آبادان با کسب 43 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفت و فولاد نیز با 40 امتیاز چهاردهم شد پس از ماندن این 2 تیم در لیگ پانزدهم، 2 تیم فولاد و صنعت نفت آبادان در فصل بعد نیز حضور داشتند و با کسب 56 و 25 امتیاز نتایج عجیب و غریبی را کسب کردند.

سرخ پوشان جنوب کشور در رده  چهاردهم قرار گرفته و صنعت نفت آبادان نیز در رده شانزدهم جدول قرار گرفت و به لیگ دسته یک سقوط کرد.

پس از سال 92- 91 با قوانین سازمان لیگ، لیگ برتر کشورمان از هجده تیمی به شانزده تیمی بدون تغییر کرد و نحوه صعود و سقوط تیم‌ها نیز تغییر کرد.

لیگ سیزدهم، دوران اوج فوتبال خوزستان بود و این منطقه از کشورمان با 2 نماینده در سال 93- 92 در لیگ برتر شرکت کرد.

در آن سال فولاد و استقلال خوزستان نماینده‌های خوزستانی در لیگ برتر بودند و نتایج خوبی نیز کسب کردند.

فولاد با هدایت حسین فرکی در صدر جدول ایستاد و با کسب 57 امتیاز پس از پرسپولیس و نفت تهران قهرمان شد و شاگردان عبدالله ویسی نیز با 29 امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار گرفتند.

قهرمانی فولاد در فصل 93- 92 دومین قهرمانی سرخ پوشان جنوب کشور پس از 9 سال بود.

همچنین استقلال خوزستان بالاتر از تیم‌های همچون ذوب آهن، فجر سپاسی، داماش گیلان و مس کرمان قرار گرفت و در لیگ برتر ماندنی شد.

پس از درخشش نمایندگان فوتبال خوزستان در لیگ سیزدهم، دوران سقوط فوتبال این منطقه آغاز شد و 3 تیم فولاد خوزستان، استقلال خوزستان و نفت مسجد سلیمان تازه صعود کرده نتوانستند نتایج خوبی را کسب کنند.

فولاد با هدایت دراگان اسکوچیچ پس از قهرمانی در فصل گذشته موفق نشد برای دومین سال پیاپی قهرمان شود و با مشکلات فراوان در کارت پایان خدمت بازیکنانش در انتهای فصل در رده پنجم جدول قرار گرفت.

این تیم با کسب 52 امتیاز پس از سپاهان، تراکتور سازی، نفت تهران و ذوب آهن اصفهان در رده پنجم جدول ایستاد.

آبی‌های خوزستان نیز که در فصل گذشته در رده دوازدهم جدول قرار گرفته بودند، تنها با یک امتیاز بیشتر نسبت به پیکان در لیگ برتر ماندنی شدند و با پیروزی مقابل مس کرمان، در پلی آف حضور خود را در پانزدهمین دوره لیگ برتر قطعی کردند.

شاگردان ویسی با کسب 27 امتیاز پس از پیکان و نفت مسجد سلیمان در دره چهاردهم جدول قرار گرفتند.

اما نکته نا امید کننده در فصل گذشته، سقوط نفت مسجد سلیمان به لیگ دسته یک بود.

این تیم پس از مشکلات مالی فراوان از 30 دیدار فصل تنها موفق به کسب 23 امتیاز شد و شاگردان مکوندی پس از یک فصل حضور در لیگ برتر بار دیگر راهی لیگ دسته یک شدند.

حال پس از یک فصل نا امید کننده فوتبال خوزستان با 3 تیم در لیگ برتر، بار دیگر فوتبال جنوب کشور با 3 تیم تراهی لیگ پانزدهم شد و به جز استقلال خوزستان، 2 تیم فولاد و استقلال اهواز شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند.

شاگردان اسکوچیچ کروات با کسب 9 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار دارد و نیز قعر نشین جدول است. همچنین استقلال  خوزستان نیز با کسب 23 امتیاز پس از همنام تهرانی خود در رده  دوم جدول قرار دارد.

در پایان باید این نکته را اظهار کنیم که هر چند فوتبال خوزستان یکی از قطب‌های بازیکن سازی در فوتبال کشورمان است، اما باید قبول کنیم که توان حضور با 3تیم در لیگ برتر را ندارد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.