"آچا اور بورا ویشوا رودا"

"خوب و بد در جاده جهانی"/ایران و هند امروز ساعت 18

تیم های ملی فوتبال ایران و هند امروز در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه به مصاف هم می روند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی ایران در سومین دیدارش در بازیهای مقدماتی جام جهانی سه شنبه (17 شهریور) به مصاف تیم ملی هندوستان می رود، ایران از دو مسابقه قبلی خود با ترکمنستان و گوام، یک مساوی و یک برد کسب کرده و با چهار امتیاز پشت سر عمان و گوام در رده سوم جدول قرار دارد و تیم ملی هند نیز در دو مسابقه قبلی‌اش برابر عمان و گوام، دو بر یک شکست خورده و بدون امتیاز در انتهای جدول گروه D قرار دارد.
 
کشور هند که در جنوب شرقی آسیا واقع شده، سرزمین پهناوری است با جمعیت فراوان و بعد از چین پرجمعیت ترین کشور جهان شناخته می شود.
 
فدراسیون فوتبال هند از سال 1948 به عضویت فیفا در آمد، نام انحصاری این فدراسیون AIFF( Allindiafootballfcderadicn) می باشد، فدراسیون فوتبال این کشور، عضو کنفدراسیون فوتبال جنوب آسیا است.
 
تیم ملی هند در آخرین رده بندی فیفا در رتبه 163 جهان قرار دارد و از این نظر هم ضعیف ترین تیم گروه D محسوب می شود، البته این رتبه پایین، رتبه این تیم محسوب نمی‌شود. پایین ترین رتبه این تیم در رده بندی فیفا به سال 2012 و 2007 بر می گردد، تیم ملی هند در ماه می 2007 و آوریل 2012 در رتبه 165 فیفا حضور داشت که فقط دو رتبه از جایگاه فعلی شان برتر بود.
 
بهترین رتبه هند هم مربوط به فوریه 1996 است که در جایگاه 94 فیفا حضور داشتند.
 
تیم ملی هند سال 1950 یعنی چهارمین دوره جام جهانی، یک دوره حضور در این رقابت ها را در کارنامه خود دارد.
 
کریکت، محبوبترین ورزش کشور هند بوده و ورزش اول این کشور به حساب می آید، البته بعضی از باشگاه های فوتبال هند در سالهای اخیر با جذب بازیکنان بزرگ دنیا مثل الکس دل پیرو، کاپیتان سابق یوونتوس، سعی در بالا بردن سطح فوتبال خود داشتند که در این امر توفیقی نیافتند، در حال حاضر استیون کونستانتین انگلیس، سرمربی تیم ملی هند بوده و سونیل چتری کاپیتان این تیم است.
 
چتری 31 ساله عضو تیم بمبئی سیتی هند است و 80 بازی ملی برای هندوستان انجام داده و 47 گل هم به ثمر رسانده است. لقب تیم ملی هند ببرهای آبی است و ورزشگاه جواهر دهلی، ورزشگاه خانگی تیم ملی هند محسوب می شود ورزشگاهی 60 هزار نفری که در سال 1982 ساخته شد و تیم ملی ما هم سه شنبه باید در این ورزشگاه برابر ببرهای آبی به میدان برود.
 
اولین مسابقه ایران و هند به سال 1329 بر می گردد که در فینال مسابقات آسیایی که در دهلی نو برگزار شد به مصاف هم رفتند که هند با یک گل ایران را شکست داد و قهرمان شد، تیم ما هم عنوان نایب قهرمانی آن مسابقات را از آن خود کرد.
 
حال که 65 سال از آن مسابقه می گذرد، تیم ما باز هم به هند می رود و این بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی باید با هم دیدار کنند البته به نظر می رسد تفاوت فنی زیادی بین دو تیم باشد، ایران در رتبه 40 فیفا است و هند 125 رتبه پایین تر از ایران در رتبه 165 جهان قرار دارد و باید دید که ببرهای آبی می‌توانند یوزپلنگان ایرانی را در این مسابقه اذیت کنند یا تیم ما مثل بازی با گوام به یک برد راحت دست خواهد یافت. 
ببر های هندی امروز امیدوارند بتوانند در مقابل یوز های ایرانی دست به شگفتی بزنند و این می تواند اولین امتیاز در راه جام جهانی روسیه برای مهاراجه ها باشد و البته این در صورت لغزش یوز ها می تواند خطر ساز باشد اما بعید به نظر می رسد.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار