سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام؛

صف های طولانی اتوبوس ها در مهران

شهرستان کوچک و مرزی مهران این روزها به اندازه کلان شهرها و حتی بسیار بیشتر از مراکز استان ها اتوبوس های بین شهری را برای نقل و انتقال زائران در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مهران امروز نام آشناترین مکان برای هر ایرانی است، مکانی که در دوران جنگ هشت ساله تحمیلی بارها مورد تهاجم رژیم بعث عراق قرار گرفت و پس از اشغال آن کمتر خانه مسکونی سالمی را می توانستی در این شهر مشاهده کنید ولی در ایام اربعین حسینی پذیرای بیش از یک میلیون زائر اباعبدالله الحسین (ع) است.

در ایام عزیمت زائران بیش از 800 هزار نفر از این نقطه که دارای کمترین فاصله به کربلای معلی (279 کیلومتر) است، به عتبات عالیات مشرف شدند و از ابتدای بازگشت زائران تاکنون نیز بیش از 500 هزار نفر از این مرز وارد کشور شده اند که بر اساس اعلام مسئولان ستاد اربعین استان تا پایان ورود زائران اربعین بیش از یک میلیون نفر از این نقطه به شهرهای خود باز خواهند گشت.

آنچه که امروز از محل پایانه مرزی تا شهر مهران بیش از همه جلب توجه می کند، صف های طولانی اتوبوس های بین شهری بود که در دو سوی مسیر 11 کیلومتری پایانه تا مهران پارک شده و منتظر مسافر هستند.

تعداد این اتوبوس ها به حدی زیاد است که این جاده که طی یکسال اخیر باند دوم آن ساخته شده کاملا مسدود است و امکان حرکت سایر خودروها در ان را بسیار سخت و ناممکن شده است.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان حمل و نقل و پایانه های استان ایلام، بیش از چهار هزار اتوبوس برای انتقال زائران به شهرهای مبدا به پایانه مرزی مهران فراخوان شده اند و هم اکنون بیش از سه هزار اتوبوس در مسیر مهران تا پایانه مستقر هستند.
 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/ت

 

برچسب ها: ایلام ، صف ، طولانی ، اتوبوس ، مهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.