سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسیدن به خلاقیت بیشتر؛ چالش اصلی یک طراح

هدف اصلی طراحان كارگاه پوستر جايزه مصطفی (ص) رسيدن به ايده‌های خلاقانه است.

بهراد جوانبخت طراح و گرافیست درباره لزوم برگزاری كارگاه طراحی پوستر علوم و فناوری های نوين جهان اسلام در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: چالش و هدف اصلی يک طراح در پردازش موضوع، کنار گذاشتن ایده‌های پیش پا افتاده و رسیدن به ایده خلاقانه‌تر است.

بهراد جوانبخت که از هنرمندان عرصه گرافیک معاصر  ایران است، در مورد طراحی پوستر با موضوع علم و فناوری توسط شركت‌كنندگان كارگاه طراحی پوستر جايزه مصطفی (ص) افزود: به نظر من طراحی پوستر با هر موضوعی قابل انجام است و  مرحله ایده پردازی و انتخاب موضوع است که به خلق اثر منجر می‌شود. بنابراين مراحل بعدی همچون دیزاین، انتخاب تکنیک، قطع و اجرای نهایی، همه و همه در خدمت ایده اولیه هستند تا كار شكل مناسبی به خود بگیرد.

این کارشناس گرافیک در خصوص تفاوت طراحی سوژه‌های انتزاعی با سوژه‌های ملموس و واقعی نيز توضیح داد: اگر بخواهیم به سوژه به صورت مستقیم و کلیشه‌ای نپردازیم - که قطعا این رویکرد برای مخاطب جذابتر است- پس تفاوت زيادی در روند بازنمایی مفاهیم به صورت غیرمستقیم نداریم. چالش اصلی طراح پردازش سوژه، کنار گذاشتن ایده های پیش پا افتاده و رسیدن به ایده خلاقانه‌تر است؛ حتی اگر به فرمالیسم خالصي بیانجامد.

جوانبخت با بيان اين كه پايه و اساس کار کارگاه طراحی پوستر بر مبنای تئوری و ایده‌پردازی قرار دارد، افزود: قاعدتا هنرجویانی که در کارگاه طراحی پوستر جايزه مصطفی (ص) شرکت می‌کنند، لازم است تا با چگونگی طراحی پوستر و متعلقات آن، نظیر شناخت حروف و تصویر، ترکیب‌بندی، رنگ و ... آشنا باشند و در این کارگاه برای ایده‌پردازی و انتخاب تکنیک مناسب راهنمایی شوند. البته در نهایت روش سرپرستی استاد کارگاه است که همه چیز را تعیین می‌کند و به خروجی كار و اثر نهايی هنرجويان جهت می دهد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.