سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار بالای بیکاری و جدایی طلبی کاتالونیا، محورهای تبلیغات انتخاباتی اسپانیا

بیکاری بالا و احتمال استقلال کاتالونیا در کانون تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات پارلمانی اسپانیا قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری یورونیوز،دولت اسپانیا در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در وضع حساسی بسر می برد.این انتخابات درحالی قرار است برگزار شود که نرخ بیکاری در این کشور به شدت افزایش یافته و استقلال طلبان کاتالونیا نیز به پیشرفت هایی دست یافته اند.

از این سو،ماریانو راخوی نخست وزیر کنونی کشور مورد انتقاد گرفته شده است که چرا در مناظره ای که روز یکشنبه این هفته با حضور رهبران دیگر احزاب برگزار شده بود شرکت نکرد.

بر اساس تازه ترین نتایج یک نظرسنجی، ماریانو راخوی در انتخابات پیش رو نیز از نظر به دست آوردن آراء، در راس جدول خواهد گرفت و بعد از وی پدرو سانچز رهبر حزب کارگران سوسیالیست اسپانیا قرار خواهد گرفت.

راست گرایان باید ثابت کنند اتهامی که درباره فساد مالی به آنها زده شده درست نبوده است. همین فساد این حزب را دچار دوستگی کرده است و اختلاف و چند دستگی احتمالا به نفع ، میانه رو ها به رهبری آلبرت ریورا تمام خواهد شد.

حزب سیودادانوس (شهروندان) که ریورا رهبری آن را برعهده دارد در تازه ترین انتخابات محلی که در اسپانیا برگزار شد به پیروزی قابل توجهی دست یافت . از همین رو، این حزب در این انتخابات می تواند نقش تعیین کننده ایفا کند.

حزب ریورا از نظر محبوبیت مردمی از حزب چپگرای افراطی پودموس به رهبری پابلو ایگلسیاس پیشی گرفته است. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد از میزان محبوبیت حزب پودموس به طور قابل توجهی کاسته شده است.

پیشنهادهایی که رهبران احزاب درباره بهبود وضع بیکاری در کشور می دهند در کانون نگرانی ها قرار دارد. در اسپانیا حدود 20 درصد جمعیت فعال این کشور بیکار هستند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.