سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

صدور مجوز برای 190 واحد خانه مسافر در سطح استان اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با صدور مجوز به 190 واحدخانه مسافر در سطح استان 4 هزار و 339 تخت به ظرفیت گردشگری استان اردبیل افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قادر تقی‌زاده در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: با صدور مجوز برای 190 واحد خانه مسافر در سطح استان اردبیل 4 هزار و 339 تخت به ظرفیت گردشگری استان اردبیل افزوده می‌شود و این امر زمینه‌ساز ورود گردشگران و مسافران بیشتر به استان می‌شود.

وی گفت:‌ این مجوزها برای 171 واحد در شهرستان سرعین با 3 هزار و 915 تخت، 15 واحد در شهرستان بیله‌سوار با 357 تخت و 4 واحد در شهرستان نیر با 67 تخت بوده است که فعالیت آنها زمینه‌ساز ارائه خدمات مناسب‌تر و مطلوب‌تر به مسافران ورودی به استان می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه مجوز واحدهای شهرستان بیله‌سوار به دلیل کمبود مراکز اقامتی و ورود سالانه حدود 500 هزار گردشگر به صورت یک ساله صادر می‌شود، افزود: واحدهای مستقر در شهرستان سرعین نیز به علت فعالیت 157 مرکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان و میهمان پذیر تنها در نیمه نخست سال و ایام پیک مسافر مجوز فعالیت دارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با هدف فراهم کردن امنیت مسافران و تامین اماکن اقامتی، خانه مسافرهایی در استان بر اساس علایق مسافران با تنوع فرهنگی و اقتصادی و شناسنامه دار کردن، کنترل و نظارت بر اسکان گردشگران ساماندهی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه مراکز اقامتی استان به عنوان مجری طرح خانه مسافر انتخاب و مجوز آن از سوی سازمان مرکزی دریافت شده است، اظهار کرد: خانه مسافرها واحدهایی هستند که برحسب شرایط بومی و منطقه‌ای برای اسکان مسافران مورد استفاده موقت قرار می‌گیرند که می‌توانند بر حسب تنوع ویلا، آپارتمان، سوئیت، خانه، اتاق و اقامتگاه‌های روستایی و عشایری باشند.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: اردبیل ، صدور ، مجوز ، خانه ، مسافر ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.