سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار معاون وزیر اقتصاد مکزیک؛

روانچی: سطح مبادلات تجاری ایران و مکزیک، متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی نیست

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان گفت: سطح مبادلات تجاری ایران و مکزیک، متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی نیست.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر به مکزیک با «فرانسیسکو روزنویگ» معاون وزیر اقتصاد مکزیک دیدار و پیرامون راه‌های توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

در این دیدار فرانسیسکو روزنویگ گفت: وزارت اقتصاد مکزیک علاقمند به توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است. ما علاقه‌مند هستیم چارچوب‌های قانونی برای توسعه روابط را نهایی کنیم و امیدواریم در مذاکرات کارشناسی این اسناد نهایی شوند.

معاون اروپا و آمریکای وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار کرد: دو کشور ایران و مکزیک هر یک جایگاه مهمی در منطق جغرافیای خود دارند و در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند کارهای مشترک و مکمل انجام دهند.

تخت روانچی تاکید کرد: سطح مبادلات تجاری دو کشور متناسب با توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور نیست و ما از توسعه روابط استقبال می‌کنیم.

وی در این راستا ادامه داد: برای دستیابی به این هدف ابتدا باید شناخت بهتری از ظرفیت‌های متقابل بدست آوریم و لازمه تحقق این موضوع ادامه یافتن، تبادل هیات‌های کارشناسی و تماس و ارتباط مستقیم کاری میان شرکت‌های ایرانی و مکزیکی است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تخت روانچی همچنین در ادامه سفر خود به مکزیک با «پدرو خواکین کولدول» وزیر انرژی مکزیک، دیدار کرد.

 تخت روانچی، در این دیدار اظهار کرد: حوزه انرژی می‌تواند یکی از حوزه‌های همکاری میان دو کشور باشد. ایران در بخش‌های مختلف نفت و گاز مثل اکتشاف، بهره‌برداری و همچنین انجام پروژه‌های ساخت و به‌روز رسانی پالایشگاه‌ها و نیز انجام خدمات فنی و مهندسی دارای تجربه زیادی است و در این زمینه‌ها می‌تواند با شرکت‌های مکزیکی همکاری داشته باشد.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: ایران در صنعت پتروشیمی نیز آماده همکاری با کشور مکزیک است.

در ادامه این دیدار وزیر انرژی مکزیک نیز گفت: مکزیک در چارچوب اصلاح بهره‌برداری از انرژی، سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های خصوصی در حوزه انرژی را آزاد کرده است.

«پدرو خواکین کولدول» تصریح کرد: در ایران نیز پس از توافق هسته‌ای شرایط جدیدی بوجود آمده است لذا امکان همکاری میان دو کشور وجود دارد و از همکاری استقبال می‌کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.