سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمیع بیمه‌ها از اصول توسعه عدالت در سلامت است

با تجمیع بیمه ها همه آحاد مردم از خدمات درمانی یکسانی بهره مند شده و همه موارد در نظام سلامت قابلیت کنترل خواهد داشت.

دکتر سید ابراهیم هاشمی عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تجمیع بیمه‌ها اذعان داشت : در همه جای دنیا طبق قانون اساسی همه مردم باید درمان رایگان و یکسانی داشته باشند و چناچه کسی خواهان خدمات بالاتری است از بیمه مکمل استفاده کند.

 وی افزود : بر مبنای اصل عدالت در سلامت باید بیمه پایه برای آحاد ملت در دسترس باشد و این مهم جز با تجمیع بیمه ها ممکن نمی شود.

وی با بیان اینکه تنوع بیمه ها سبب ارائه خدمات متفاوت به بیماران می شود ادامه داد : با تجمیع بیمه ها علاوه بر آنکه همه مردم به خدمات درمانی یکسانی دسترسی خواهند داشت در هزینه های نظام سلامت نیز صرفه جویی خواهد شد .

وی با اشاره به کاهش یارانه دارو تصریح کرد : هر ساله با کاهش یارانه دارو و به دنبال آن کاهش  پوشش بیمه ای آنها مواجه هستیم که این امر به ضرر بیماران است گرچه در برخی موارد مانند داروهای نازایی دولت یارانه لازم را اختصاص داده است و تا 70 درصد هزینه این نوع داروها را بیمه تقبل می کند.

هاشمی اضافه کرد : با اجرای این مهم بسیاری از بیماران که توان مالی لازم را نداشتند به سمت درمان رفته و از خدمات بیمه ای درمانهای ناباروی استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد : برای توسعه عدالت در سلامت و ارائه خدمات درمانی یکسان به همه آحاد ملت نیازمند تجمیع بیمه ها هستیم که با اجرای این مهم دیگر دفترچه معنی ندارد و تنها کسانی که خواهان پوشش بیمه ای بالاتری هستند از بیمه مکمل استفاده می کنند .

به گفته وی همه مردم مالیات پرداخت می کنند و از پول نفت سهم دارند، بنابراین داشتن پوشش بیمه ای پایه و یکسان حق مسلم هر ایرانی است که کاهش هزینه را نیز برای مردم و نظام سلامت در بردارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.