سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش فعالیت بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های علم و فناوری

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان از افزایش فعالیت بنیاد ملی نخبگان در حوزه‌های علم و فناوری و عرصه‌های فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

غلامعلی منتظر معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ظرف یکسال اخیر بنیاد تلاش کرده است در حوزه‌های مختلف علم و فناوری در عرصه‌هایی از جمله هنری فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت خود را افزایش دهد.

وی در ادامه تأکید کرد: آیین‌نامه‌هایی برای شناسایی نخبگان در زمینه‌های مختلف هنری ادبی و قرآنی وجود دارد.

منتظر تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌های کشور توسط نخبگانی انجام می‌شود که توسط این بنیاد شناسایی شده‌اند نتیجه کار نخبگی اثرگذاری در کشور است که بنیاد نخبگان در این عرصه نقش زیادی داشته است بنابر این دانشجویان باید خوب درس بخوانند و خود را برای مسئولیت‌پذیری در آینده آماده کنند.

وی بیان کرد: در کشور ایران نیروهای زبده و نخبه زیادی وجود دارد و طبعاً تعداد زیادی از آن‌ها هنوز شناسایی نشده‌اند که بنیاد نخبگان مسیر حرکتش را در جهت شناسایی این افراد تنظیم کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آمار نخبگان زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: سال گذشته سه هزار و 800 نفر و امسال بیش از چهار هزار دانشجو زیر پوشش طرح جایزه‌های تحصیلی قرار گرفته‌اند و همه ساله دو هزار اختراع بررسی و 200 مخترع برتر کشور شناسایی می‌شوند.

منتظر عنوان کرد: فراهم کردن شرایط اثرگذاری الزاماً فقط در وظایف بنیاد نخبگان نیست بلکه به دیگر نهادها نیز مربوط می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.