سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گفتگو با فرانسوا حسین، داور مسابقه بین‌المللی آشپزی «دستپخت»

مسابقه بین‌المللی «دستپخت» به تهیه‌کنندگی شاهرخ امیر معزی، کاری از گروه اجتماعی شبکه یک سیماست که روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه حوالی ساعت 20:00 از این شبکه به روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه یک؛ فرانسوا حسین، سرآشپز بین‌المللی و داور این مسابقه، اولین حضورش را در تلویزیون ایران در یک مسابقه بزرگ آشپزی تجربه  می‌کند.

او در گفتگویی خود را این‌گونه معرفی می‌کند:
  
من فرانسوا حسین، متولد 1960 شهر «مس» در شمال فرانسه هستم و در شهر «ورسای» بزرگ شدم، حدود ٢٠ سال به صورت حرفه‌ای در شغل آشپزی مشغول كار هستم و به عنوان سرآشپز در کشورهای فرانسه، آلمان و لوگزامبورگ كار کردم و در حال حاضر افتخار دارم كه بگویم مسلمان شدم و شیعه هستم. با همسرم كه ایرانی است، ازدواج كردم و از زندگی در ایران لذت می‌برم و با افتخار می گویم من ایران را خیلی دوست دارم. حداقل هفته‌ای دو بار برای زیارت، نماز و نیایش به امامزاده صالح (ع) می‌روم و سعی می‌كنم نماز جمعه را هیچ وقت از دست ندهم. تازه فهمیدم كه خدا چقدر من را دوست داشته است و از این كه خداوند من را با دین اسلام آشنا کرد و از گمراهی نجاتم داد، خیلی خوشحالم. من ایرانیان را هم خیلی دوست دارم و مردمان خیلی خونگرم و مهربانی دارد. در این مدتی که در ایران بودم، اصطلاحات جالبی را هم از مردم یاد گرفتم. مانند «قربونت برم»، «فدات بشم» و ... که جملات عاطفی و مهربانانه‌ای است. درباره غذاهای ایرانی هم باید بگویم که غذاهای ایرانی پر از خلاقیت و تكنیک و تنوع است. تاکنون تحقیقات خیلی وسیعی در مورد غذاهای ایرانی انجام دادم و باید بگویم واقعا غذاهای خوشمزه و كاملی هم هستند، البته باید آرائه این غذاها تغییر كند و به عبارتی امروزی‌تر شوند. در حال حاضر به عنوان داور مسابقه «دستپخت» که از شبکه یک پخش می‌شود، مشغول هستم و همین جا شما را به دیدن مسابقه بین‌المللی «دستپخت» دعوت می‌كنم. رقابت بسیار خوبی بین سرآشپزان این مسابقه در جریان است که قطعا برای بینندگان در جای خود جالب و دیدنی خواهد بود. مسابقه دستپخت هفته‌ای سه‌بار از شبکه یک پخش می‌شود و من در ادامه منتظر حضور حرفه‌ای‌های آشپزی در دستپخت هستم.

فرانسوا حسین فرانسوی الاصل و مسلمان شیعه است که در حال حاضر در تهران زندگی می‌کند و دارای مدرک سرآشپزی بین‌المللی غذاهای ملل است و مطالعات بسیاری در ارتباط با غذاهای ایرانی انجام داده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ساره
۲۲:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
روحشون شاد امروز فوت شدن
ناشناس
۱۹:۴۷ ۲۲ مهر ۱۳۹۶
جالب بود
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
ایشون دوست داشتنی است و چیزی که باعث شد که دستپخت رو تماشا کنم حضور شیرین فرانسوا حسین بود.