امشب فریدون آسرایی و علی اصحابی در رقابتی لذیذ بر آنتن شبکه دو سیما می‌آیند.

فریدالدین نیکجو کارگردان و تهیه‌کننده برنامه «دستپخت‌های خودمانی» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این برنامه گفت: برنامه «دستپخت‌های خودمانی» کاری از گروه «خانواده و فرهنگ» شبکه دو سیما است که در 3 فصل متفاوت با حضور چهره‌های شناخته شده عرصه هنر به روی آنتن می‌رود.

وی در ادامه بیان کرد: ما، در فصل جدید برنامه «دستپخت‌های خودمانی» از حضور سه گروه خواننده، فوتبالیست و بازیگر خانم عرصه فرهنگی هنری بهره می‌بریم.

تهیه‌کننده برنامه «قبول باشه» در خصوص تفاوت‌های سه فصل گذشته برنامه «دستپخت‌های خودمانی» عنوان کرد: تعامل و استفاده از نظرات مخاطبان در بخش داوری، از جمله تغییرات چشمگیری است که در سری سوم «دستپخت‌های خودمانی» داریم.

نیکجو در ادامه به تفاوت‌های بین دو برنامه «دستپخت» در شبکه یک و «دستپخت‌های خودمانی» در شبکه دو اشاره کرد و گفت: دو برنامه «دستپخت» و «دستپخت‌های خودمانی» هر کدام فضای متفاوت خاص خود را دارد، «دستپخت‌های خودمانی» را از همان ابتدا بر اساس حضور چهره‌های معروف در عرصه‌های متفاوت اجتماعی، ورزشی، هنری و... بنا کردیم. سعی شده افرادی را که مردم آنان را دوست دارند و می‌شناسند، در برنامه‌ای گرم و صمیمی با گفت‌وگوهایی خودمانی در قالب تصویر شاهد باشیم.

وی افزود: در هر صورت برنامه «دستپخت‌های خودمانی» به مدت دو سال است که به صورت تولیدی به روی آنتن می‌رود و همین دو برنامه در دو شبکه متفاوت یک و دو سیما هر کدام طرح، موضوعات و مخاطبان مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان گفت با هم شباهت دارند.

نیکجو درباره انتخاب بازیگران به عنوان مجری در برنامه «دستپخت‌های خودمانی» گفت: انتخاب بازیگران به عنوان مجری از همان فصل اول به لحاظ این که فضای ذهنی و ارتباط برقرار کردن با چهره بسیار نزدیک‌تر است، به طور جدی شکل گرفت.

وی به اجرای نسرین مقانلو در سری سوم برنامه «دستپخت‌های خودمانی» اشاره کرد و گفت: مقانلو یکی از بازیگران خوبی است که جدای از بازی خوبشان، رابطه گرم و صمیمی با دیگر بازیگران عرصه خود دارد و این که من پیش از برنامه «دستپخت‌های خودمانی» در سریال‌های متفاوتی با ایشان همکاری داشتم، موجب شد که تصمیم بر آن شود، در فصل سوم حضورشان را به عنوان بازیگر مجری داشته باشیم.

نیکجو در خصوص اجرای آرش ظلی‌پور بیان کرد: حضور آرش ظلی‌پور به عنوان مجری در کنار مقانلو اتفاق خوبی را در برنامه رقم زده است، ظلی‌پور یکی از بچه‌های مطبوعات و رسانه است که اشراف کامل به رزومه و اطلاعات روز دارد و ما در «دستپخت‌های خودمانی» می‌بینیم که بیشترین محوریت برنامه در شب‌هایی که فوتبالیست‌ها و خوانندگان حضور دارند، بر اجرای آرش ظلی تکیه می‌کند.

وی در ادامه گفتگوی خود از انعکاس مثبت بازیگران و ورزشکاران نسبت به برنامه آشپزی «دستپخت‌های خودمانی» بیان کرد: تا به امروز بازخوردهای خوبی از شرکت کنندگان و مهمانان‌هایمان گرفتیم، بعضی از مهمان‌ها مخصوصاً آقایان تا بحث آشپزی آن هم جلوی دوربین پیش می‌آید، معذب می‌شوند، اما خانم‌ها بالعکس عمل می‌کنند و بسیاری از آن‌ها خلاقیت‌هایشان گل می‌کند.

نیکجو در خصوص داوری‌ها و معیار برندگان نهایی عنوان کرد: ما سعی کردیم در سری جدید برنامه «دستپخت‌های خودمانی»، نظرات و علاقه مردم نسبت به مهمان‌هایمان را جزئی از معیارهای بخش داوریمان نیز قرار دهیم و از حضور کارشناس برجسته تغذیه و آشپزی به نحو صحیح استفاده کنیم.

وی پیرامون طراحی دکور و فرم گرافیکی برنامه «دستپخت‌های خودمانی» اظهار داشت: ما یک‌سری برنامه و مجموعه‌هایی مانند «شام ایرانی» داریم که تا اندازه‌ای مانند «دستپخت‌های خودمانی» است، اما ما در برنامه تمام تلاشمان را کردیم که در فضایی یکسان با تمام امکانات مخصوص به یک آشپزخانه و یا شاید فراتر، برنامه را پیش ببریم.

نیکجو ادامه داد: طراح دکور برنامه «دستپخت‌های خودمانی» خودم بودم که از همان ابتدا به خاطر طرح سیلور و استیل بودن اکثر فضا از نظر نورپردازی دچار مشکل می‌شدیم که شکر خدا با کمک نورپردازان خوبمان این مسئله برطرف شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد و گفت: برنامه «دستپخت‌های خودمانی» بر اساس نیاز رسانه و ذائقه مخاطب تا عید نوروز ادامه دارد و ما در تدارک طرح بخش‌هایی برای نوروز 95 هستیم، همچنین امشب ساعت 19:45 دقیقه «دستپخت‌های خودمانی» با فریدون آسرایی و علی اصحابی از خوانندگان پاپ ایران به میزبانی خانواده‌های ایرانی می‌رود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار