سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

دانش‌آموزان قزوین کمپ امداد و نجات برپا می‌کنند

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از برپایی کمپ امداد و نجات به دست دانش‌آموزان در مانور زلزله امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حکمت‌الله هاشمی افزود: مانور زنگ ایمنی در برابر زلزله که هشتم آذرماه برگزار می‌شود٬ نسبت به سال‌های گذشته تفاوت محسوسی دارد.

وی اضافه کرد: در این مانور موضوع اسکان اضطراری و بحث جست‌وجو و نجات در مدرسه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است که به وسیله خود دانش‌آموزان به اجرا درمی‌آید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: در این مانور٬ دانش‌آموزان در زمینه اسکان اضطراری مصدومان بیش از ۴۰ تخته چادر برپا می‌کنند تا آموزش‌هایی را که پیش از برگزاری مانور فراگرفته‌اند به مرحله آزمایش و تمرین بگذارند.

هاشمی تصریح کرد: کار اسکان اضطراری و جست‌وجو و نجات مصدومان در یک مدرسه به صورت نمادین و گسترده از سوی دانش‌آموزان آموزش‌دیده انجام می‌شود و نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر استان نیز برای کمک به آن‌ها در مواقع احتمالی نیاز٬ در جریان برگزاری مانور حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: بناست برای اجرای مانور زنگ ایمنی در برابر زلزله یک مدرسه شبانه‌روزی در شهر قزوین به صورت نمادین در نظر گرفته شود که برای این کار٬ دانش‌آموزان مدرسه پیش از برگزاری مانور آموزش‌های لازم نظیر برپایی چادر٬ سازماندهی حادثه‌دیدگان در چادرها و چگونگی جست‌وجوی صحیح و کمک‌رسانی مناسب به حادثه‌دیدگان را فراگرفته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اضافه کرد: هدف از این کار٬ اجرایی کردن آموزش‌ها و انتقال آن به بدنه اجتماع است؛ زیرا دانش‌آموزان قشر تأثیرگذاری هستند و خانواده‌ها و در نتیجه جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین عنوان کرد: در مانور زنگ ایمنی در برابر زلزله در مدرسه محل اجرای مانور نمادین٬ سه تیم ۱۶ نفره از دانش‌آموزان که اکنون آموزش‌های حرفه‌ای به آن‌ها ارائه می‌شود٬ به اجرای اقدامات امدادی می‌پردازند.


انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.