سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش معاونین آموزش متوسطه سراسر کشور آغاز به کار کرد

همایش معاونان آموزش متوسطه خارج از کشور امروز در سالن باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زرافشان معاون آموزشی متوسطه آموزش و پرورش گفت: این گردهمایی دو روزه با شرکت معاونان آموزش متوسطه با وزیر آموزش و پرورش برپا شده است. 

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی در حوزه معاونت آموزش متوسطه ذکر کرد و افزود: در هر یک از مقاطع تحصیلی اول و دوم و فنی و حرفه‌ای و کاردانش برنامه‌های متعددی در حال اجراست. 

وی ادامه داد: مدرسه‌ در افق سند تنها سندی است که آموزش و پرورش به اجرای آن اهمیت داده است. چون در این سند فرصت‌هایی برای بروز شکوفایی، دانش آموزان تعبیه شده است. 

زرافشان گفت: انتظار ما این است که جهت‌گیری آموزش و پرورش از آکادمیک روی برگرداند و به جهت رشد تعالی انسان باشد. حتی در سند تحول هم به این نکته اشاره شده است که انسانی موفق است که انسانیت بیشتری دارد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اشاره‌ای هم به نظام 6.3.3 داشت و خاطر نشان کرد: در سال 90 مرکز پژوهشهای مجلس بررسی کرد که نظام 6.3.3  هیجده چالش برای آموزش و پرورش دارد که اگر وزارت آموزش و پرورش تمام نیروهای خودش را بسیج کند کار بزرگی انجام داده است. 

زرافشان با اشاره به پژوهش‌سراها گفت: در سطح کشور 494 پژوهش‌سرا دارای کد ملی وجود دارد که امسال 94 پژوهش‌سرا مجوز گرفته‌اند. لذا امیدواریم در سال آینده 200 پژوهش‌سرا راه‌اندازی کنیم.

این مقام مسئول افزود: از ترخیص پژوهش‌سرای غیر مجاز جلوگیری می‌کنیم و با برخی از مدارس که درخواست‌ داده بودند پژوهش‌سرا را تجهیز کنند برخورد شد.

زرافشان با اشاره به بدهی آموزش و پرورش به مدارس گفت: از سال قبل دو سوم مبلغ را هنوز بدهکاریم و امیدواریم تا انتهای سال این مبلغ را پرداخت کنیم. 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کشور در پایان خاطر نشان کرد: هدف ما این است که دانش‌آموزان را به سمت دانش‌پژوهشی سوق دهیم و آنها را به عرصه خلاقیت، نوآوری و اختراع هدایت کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.