سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

گردشگری ؛مهم‌ترین ابزار ارتباط بین فرهنگی

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: گردشگری یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتباط بین فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید علی‌اکبر شمسیان ظهر امروز در نشست علمی بررسی تجارب کشور فرانسه در توسعه گردشگری پایدار اظهار کرد: ایران جزء 10 کشور برتر جهان در حوزه گردشگری است که 32 هزار منطقه تاریخی و صدها هزار اثر تاریخی مکشوفه در آن وجود دارد و این نشان توانمندی ما در حوزه میراث فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فهرست میراث یونسکو در ایران شامل 19 مکان است که تمام مکان‌ها فرهنگی هستند، اظهار کرد: علاوه بر مکان‌های ثبت شده مکان‌های دیگر و 49 اثر ایران نیز در نوبت ثبت جهانی در یونسکو قرار دارد.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد دومین کلانشهر ایران است،گفت: این شهر مذهبی دارای 147 اثر تاریخی و 42 نقطه با ارزش گردشگری است.

شمسیان با بیان اینکه مشهد در سال 2010 از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 معرفی شد،بیان کرد: در سال 2014 تعداد پنج میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شدند که بیشتر آنان گردشگران مذهبی بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد از گردشگران خارجی زیارتی هستند، افزود: بیشتر مقاصد گردشگری مذهبی داخلی و خارجی شهرهای مشهد، قم و شیراز است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی یادآور شد: در چهار ماهه نخست سال 94، 16 میلیون گردشگر و زائر داخلی و 503 هزار گردشگر خارجی به شهر مشهد وارد شده‌اند.

در ادامه شمسیان در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، نیز اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی پژوهشی، فرهنگی و آموزشی است که فعالیت‌های مختلفی در حوزه‌های مطرح شده دارد و حدود 5هزار دانشجو در این سازمان مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: سالانه حدود 40 هزار نفر از آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت جهاد دانشگاهی بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.