مدیر امور بیمارستانها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: جذب پزشکان متخصص در شهرستانهای تحت نظر این دانشگاه در سطح خراسان رضوی امسال از رشد 40 درصدی نسبت به پارسال برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مرتضی طالبی در نشست توجیهی توزیع پزشکان تازه وارد به مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برنامه توزیع پزشکان متخصص مشمول نیروهای متخصص تعهدات قانونی در مناطق مختلف کشور هر ساله و در نیمه دوم سال از سوی وزارت بهداشت صورت می گیرد.

مدیر امور بیمارستانها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: پزشکان متخصص توزیع شده در 14 رشته پزشکی نظیر اطفال، بیهوشی، جراح زنان و زایمان، جراح عمومی، مغز و اعصاب، روانشناسی، چشم، عفونی و ارتوپدی مشغول به کار خواهند شد.

وی افزود: امسال با پیگیریها تعداد پزشکان جذب شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رشد قابل توجهی یافته بطوری که این دانشگاه رتبه دوم کشور را در جذب پزشکان به خود اختصاص داده است.

طالبی ادامه داد: با اشاره به اینکه پارسال رتبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جذب پزشک متخصص 18 بوده است گفت: هم اکنون فعالیت 94 پزشک متخصص در مراکز درمانی شهرستانهای تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی آغاز شده است.

وی گفت: این پزشکان متخصص در مراکز درمانی 13 شهرستان استان خراسان رضوی به جز مشهد مشغول کار می شوند.

مدیر امور بیمارستانها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توزیع این پزشکان در شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای خراسان رضوی بخشی زیادی از کمبودهای شدید پزشکان متخصص به ویژه در برخی از رشته ها مانند زنان و زایمان، چشم پزشکی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب و ارتوپدی مرتفع و از اعزام بیماران به مشهد کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد پزشکان متخصص در شهرستانهای زیر پوشش دانشگاه غیر از مشهد با احتساب نیروهای متخصص تعهدات قانونی 323 نفر می باشد در حالی که این میزان پارسال 233 نفر بوده است.

ز/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.