سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک؛

برگزاری اختتامیه سوگواره تعزیه در خمین

چهارمین سوگواره تعزیه شهرستان خمین با تجلیل از برترین های این هنر به کار خود پایان داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سه گروه تعزیه از شهر خمین و 9 گروه از روستاهای مزرعه قاسم، حاجی آباد، دره، ازنوجان، کمانکش، سیف الدین، جوادیه و چهارچشمه در این سوگواره حضور داشتند .

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای نخبگان، اندیشمندان، اساطیر و مفاخر زیادی است که می‌بایست بیشتر از این، مورد توجه قرار گرفته و معرفی می‌شدند.

حقیقی با اشاره به قدمت تعزیه در استان مرکزی ادامه داد: هنر تعزیه در استان مرکزی و به خصوص شهرستان خمین وجود داشته اما در سال‌های اخیر این هنر کمرنگ شده که باید به دنبال دلایل آن باشیم.

وی اضافه کرد : فعالیت‌های هنری باید در راستای قرآن، مساجد و بسیج دنبال شود تا بتوانیم به آن هدف مطلوب دست یافت چرا که این فعالیت‌ها از جمله تعزیه می‌تواند برای نسل امروز و آینده الگو باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به ظرفیت بالای استان مرکزی در هنر تعزیه تصریح کرد: استان مرکزی این قابلیت را دارد تا برگزار کننده جشنواره ملی تعزیه باشد.

در ادامه فرماندار خمین هم گفت: شهرستان خمین می‌تواند به عنوان پایگاه تعزیه در کشور مطرح شود.

ساداتی افزود: تعزیه یکی از مصادیق زنده نگه داشتن حادثه کربلا است و باید از این ظرفیت در جهت معرفی حماسه عاشورا استفاده کرد.

در پایان این آیین از شرکت کنندگان در چهارمین سوگواره تعزیه خمین و برترین های این هنر با اهداء لوح و جایزه تقدیر شد.

 انتهای پیام/ش

برچسب ها: اراک ، تعزیه ، خمین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.