سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی:

الگو قرار دادن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است

دبیر اول کمیسیون اجتماعی گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور الگو قرار دادن اقتصاد مقاومتی و تکیه بر مدیریت کارامد جهادی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز،اذر شهر اسکو در نطق میان دستور خود در صحن علنی  گفت: تنها راه نجات اقتصادی کشور در این مقطع کنونی الگو قرار دادن سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌ریزی و عمل بر مبنای آن بوده است و برای اجرایی شدن  سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و پرهیز از نسخه‌های القائی غرب‌زدگان و بدخواهان ملت و کشور باید  بر منابع عظیم داخل و   ظرفیت‌های موجود و مدیریت کار امد جهادی تکیه کرد. مشکل اصلی ما در مدیریت و برنامه‌ریزی تکیه بر اصولی است  که کارآمدی خودشان را از دست داده‌اند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی ادامه داد:  کشور ما کشوری است دارای فرهنگ عمیق و ویژگی‌های منحصر بفرد و دارای مردمی صبور با روحیه‌ استقامت و ایستادگی است و تاکنون در مقابل تمام ناملایمات ها ایستادگی کردند و پایبند به اصول و ارزش‌ها هستند و مسئولین باید از این ظرفیت بزرگ مردمی در جهت توسعه اقتصادی و خروج از بن بست‌های دیکته شده حداقل استفاده را کنند.

سعیدی در ادامه افزود: کشور ما و انقلاب ما بن بست ندارد و بعضی‌ها به دلیل مغلوب شدن در مقابل برنامه‌ها و اقدامات نظام سلطه جهانی خود به بن بست رسیده اند  لذا این توهم برایشان بوجود آمده که نظام انقلاب اسلامی ما  به بن بست رسیده است تکیه بر تفکر ناب بسیجی می‌تواند این توهم را برهم بزند، در دوران دفاع مقدس بنابر مقتضیات آن ایام کسانی فکر می‌کردند که در مقابل اراده دشمنان باید تسلیم شد و پرونده تجاوز رژیم بعث را به دست سازمان ملل سپرد ولی امام و امت امام سد این تفکر را در عمل شکستند.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: آن حماسه عظیمی که امام(ره) آفریدند امروز الگوی رهایی بخش ملت‌های مظلوم در مقابل متجاوزین حقوق ملت‌ها شده است و غفلت از تفکر بسیجی می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری بر کشور تحمیل کند ایمان به خدا، توکل برخدا در تمام کارها صداقت در رفتار و گفتار، ایثار و ازخودگذشتگی، خدمت بی‌منت، استقامت در مقابل زیاده ‌خواهی نظام سلطه و برخورد متعهدانه و مسئولانه با مسائل و مشکلات جامعه و مردم و اصرار بر حفظ استقلال سیاسی و فرهنگی کشور از عناصر اصلی این تفکر است و   آن چیزی  که امروز ما در سطح مدیریت کلان و قوای سه گانه و سایر مسئولیت‌ها نیازمندش هستیم،همین تفکر بسیجی و مدیریت جهادی است.

وی در ادامه در رابطه با شرایط  اقتصادی کشور گفت: ارائه آمارها درخصوص اشتغال، تورم، خروج از رکود، رشد اقتصادی این‌ها نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند و به مسئولین تأکید می‌کنم که کاری نکنند که به اعتماد مردم لطمه وارد شود. به عمل کار برآید و امروز مردم از مسئولین عمل می‌‌خواهند، در حوزه‌های مختلف ما دچار آسیب‌های جدی شدیم اگر معیشت مردم و اقتصاد کشور را درست نکنیم و از این شرایط رکود نتوانیم سریع و با موفقیت عبور کنیم و بازهم منتظر نسخه‌ها وکمک‌های خارج از مرزها به ویژه آمریکا برای حل مشکلات داخلی باشیم یقین بدانید که این آسیب‌ها بیشتر و پیچیده‌تر و مضمن‌تر خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: جوانان ما از بیکاری و پایین بودن سطح اشتغال و عدم توجه به آن به شدت رنج می‌برند و بنیاد خانواده‌ها تهدید می‌شود و والدین شرمنده فرزندان خود هستند اقشار آسیب‌پذیر جامعه به ویژه معلولین و زنان سرپرست خانوار و کسانی که از کار افتادند و حامی ندارند چشم به حمایت جدی دارند.


انتهای پیام/  

                  برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.