سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

سردار طلایی :فرهنگ ایثار و شهادت معادلات نظام سلطه را بر هم زده است

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز نظام سلطه تلاش میکند تا نور ایمان ،ایثار و شهادت را که مرکزیت آن ایران و بر سراسر جهان تابان است خاموش کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار مرتضی طلائی پنج شنبه شب 28 آبان در آیین اختتامیه نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان در تالار فرهنگ اداره ارشاد اسلامی این شهرستان آغاز کلامش را قیام حضار در مراسم به احترام شهدا خواستار شد و با قرائت نام سرداران شهید کاشان گفت: بدون تردید با تاثیرات فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت آینده متعلق به جهان اسلام و نیروهای آزادی خواهی است که در مقابل نظام سلطه قرار گرفتند.

*تسلیم،تواضع و کوتاهی برابر زورگویان چیزی جز ذلت ندارد

وی با اشاره به اینکه شاید بعضی افراد بگویند این حرف ها را نزنید چرا نمی گذارید ما با آمریکا رفاقت کنیم و ما می خواهیم زنگیمون را بکنیم افزود: تفکر فرهنگ مقاومت، دفاع مقدس، ایثار و شهادت و فرهنگ اندیشه ناب امام راحل به ما یاد داد که تسلیم شدن، تواضع کردن و کوتاه آمدن در برابر زورگویان جز ذلت چیزی ندارد.

به گفته وی، آینده متعلق به ما است و این موضوع را زمانی می توان بیشتر درک و حس کرد که موفقیت های چشمگیر ایران به فضل الهی در عرصه های مختلف همچون رونمایی از سیستم موشکی ایران در عمق 500 متری و آزمایش موشک های بالستیک که دنیا به خواب هم نمی دید مایه تعجب جهانیان شد.

*کنار آمدن آمریکا با ایران خیال باطل است/هویت و عزت ملت ایران تداوم راه امام و شهدا دررکاب ولایت است

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر کسی فکر می کند آمریکایی ها، صهیونیست ها و نظام سلطه از ما خوشش می آید و چون می خواهد با ما کنار بیاید کاری به ما ندارد این یک خیال باطل است.

سردار طلایی ترس آنها از قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی را تاکید و تصریح کرد: ما با ملت ها تعامل داریم و ملت را دوست داریم و نظام و ملت ما اهل جنگ و دعوا با کسی نیست.

وی با اشاره به اینکه هویت و عزت ملت ایران تداوم راه امام و شهدا دررکاب ولایت است افزود:امروز به برکت خون شهدا نظام در حال پیمودن مسیر قله های عزت و اقتدار و سربلندی است.

به گفته وی ما در مسیر پیمودن قله ای هستیم که باید سختی ها،مشکلات، چالش ها، کمبودهای نارسایی های آن را نیز دید و تحمل کرد.

 *حساب سوء مدیریت ها، رانت خواری ها و تخلفات را از نظام جدا باید کرد

این یادگار دوران دفاع مقدس گفت: کم کاری ها، تخلفات و سوء استفاده بعضی افراد که کام شیرین موفقیت های چشمگیر نظام در عرصه های مختلف را تلخ می کند حسابشان جدا است و باید حساب این افراد را که به نام انقلاب و اسلام سوء استفاده و رانت خواری می کنند از ذات مقدس نظام و انقلابی که معطر به نام شهداست جدا کرد.

سردار طلائی اظهارداشت: امروز من و شما در برابر خون شهدا مسوول و مدیون هستیم و نباید تخلف ،کم کاری و سوء مدیریت کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما درقبال شهدا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در اعمال، رفتار، گفتار و سبک زندگی است گفت:رفتار و اعمال ما باید تجلی گر این فرهنگ ارزشی و نهادینه سازی آن در زندگی فردی و اجتماعی شود.

فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت سه نیروی مقاومت حزب الله لبنان، مقاومت مردمی عراق و مدافعان حریم ولایت در سوریه را تشکیل داد گفت:وسعت آثار و پیامدهای فرهنگی شهدای دیروز فرداهای غیر قابل تصور و ماندگاری برای کشور و ملت ما حتی فراتر از آن را به همراه داشته است.

به گفته وی، عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در آزادسازی خرمشهر مصداق روشنی از نماد ایثار و فرهنگ مقاومت شهدا و ملت ایران در برابر زورگویی صدام و نظام سلطه است که در قالب اراده الهی در بازوان رزمندگان تجلی یافت.

*فرهنگ ایثار و شهادت معادلات نظام سلطه را بر هم زده است

این یادگار دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت معادلات و محاسبات نظام سلطه را بر هم زده است افزود: امروز نظام سلطه تلاش میکند تا نور ایمان ،ایثار و شهادت را که مرکزیت آن ایران و بر سراسر جهان تابان است خاموش کند.

سردار طلائی افزود:این تاثیرات سازنده فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت است که تا کنون با وجود تمام طراحی های حملات دشمن به مناطق مختلف در برابر سه نیروی مقاومت حزب الله لبنان، مردمی عراق و مادفعان حرم در سوریه نظام سلطه را در این بلاد زمین گیر کرده است.

به گفته وی،نباید گذاشت یاد دلاورمردانی که برای این مملکت جان فداکردند فراموش و خونشان پایمال شود.

*کاشان در بین 31 استان کشور در برگزاری سمپوزیوم پیشقدم شد

وی در ادامه با تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر کاشان در برگزاری نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی با موضوع سردیس سرداران شهید این شهرستان با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت گفت:این اقدام کاشان جای تبریک دارد که با وجود 31 استان کشور کاشان در برگزاری سمپوزیوم پیش قدم شد.

به گفته وی، کارکردهای موثر و سازنده زبان هنر و آثار هنرمندان در کنار اقدامات عملی ما بچه های جبهه و جنگ برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که می تواند اقدامات پایدار و ماندگاری را درراستای حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و نهادینه سازی فرهنگ ارزشی در نسل‌های آینده  ایجاد کند.

سردار طلائی خود را شهروند کاشان دانست و گفت:دست هم افراد زحمت کش این رویداد فرهنگی را که با آثار هنرمندان متعهد در تاریخ کاشان ماندگار خواهد شد با ارادت می فشارد و امید دارد که این کار باقیات الصالحاتی برای همه به ویژه مرد خستگی ناپذیر و خوب همه عرصه ها و صحنه ها سردار کاظمی شود.

*نقش تاثیر گذار و افتخار آفرینی کاشان در دفاع مقدس/ گستره فرهنگ، تاریخ و تمدن کاشان به وسعت ایران است

وی با اشاره به نام شهدایی چون سردار معمار، صنعتکار و سید حسن زاده که با آنها همرزم بوده است گفت:شهدای نام آور این خطه مایه افتخار و مباهات کشور و ملت ما هستند.

طلائی با تاکید بر اینکه کاشان در جغرافیا به نام شهرستان است اما در گستره انواع و اقسام ظرفیت های معنوی، فکری، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به وسعت همه ایران است افزود:اقدام شهردار کاشان در برگزاری این سمپوزیوم دراین خطه متبرک به نام 1700 شهید، آزادگان،جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس که به برگزاری یادواره ها نیز شهرت دارد ارزنده است.

وی،اعزام رزمندگان از محل شهرداری کاشان به جبهه را یادآورشد و گفت: کاشان در اقدام نخستین تاسیس باغ موزه دفاع مقدس در این شهرستان می تواند این مکان را که تداعی خاطرات جبهه و جنگ است برای مدتی تا آماده سازی فضای اصلی به این امر ختصاص دهد.

به گفته وی، شهرداری می تواند با انجام اقدامات بهتر و بیشتر برای مقبره شهدای گمنام در مسیر جاده ترانزیت به عنوان یک پایگاه فرهنگی تبدیل کند تا این مکان به عنوان یک قطب فرهنگی زیارتی در این مسیر شود.

آیین اختتامیه سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان با سخنرانی سردار مرتضی طلایی نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران ، مراسم تجلیل از هنرمندان سازنده سردیس سرداران شهید و خانواده این شهیدان با اهدای هدایا و لوح تقدیربه آنها و اجرای گروه هم آوایی کم بینایان و نابینایان تیام برگزار شد.

امین بلاغی، جعفر نجیبی، هادی عرب نرمی، سجاد سلمان روغنی، حمیدرضا بابائی، ملک دادیار گروسیان، حمیدرضا صادق‌زاده، حسین‌علی عسگری، بیژن غنچه‌پور، رضا قره باغی، نادر قشقایی، خیر الله کریمی و علی اعتبار ارمکی هنرمندانی هستند که سردیس سرداران شهید اکبر زجاجی، احسان الله قاسمیه، سید مصطفی سید حسن زاده، حجت الاسلام حسین صنعتکار، حسین ترنجی مفرد، علی فارسی، عباس کریمی، علی معمار حسن آبادی، علی معمار، محمدتقی پکوک، غلامرضا طرق، علیرضا کاشانیان و محمود خادمی را خلق کردند.

لازم به ذکر است: نخستین سمپوزیوم ملی مجسمه سازی کاشان، با موضوع ساخت سردیس 13 سردار شهید کاشانی توسط هنرمندان برجسته کشوری و بازدید گردشگران با شرکت در کمپین "در راه شهداییم" طی 10 روز  از 17 تا 28 آبان ماه به در خانه تاریخی طباطبائی‌ها برگزار شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.