به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی مقدمی با اشاره به شروع مجدد خط تولید این شرکت اظهار کرد: بعد از توقف چهار ساله خط تولید واگن به خاطر تحریم ها، با همت دولت فعلی در اسفند سال گذشته خط تولید این شرکت مجدد شروع به کار کرد و دولت نیز سفارش ساخت 300 دستگاه واگن را داد که البته پتانسیل تولید سالانه ایریکو نزدیک به 600 دستگاه واگن در سال است.
وی با بیان این که خط تولید این شرکت به شکل مشارکتی با طرف کره اقدام به تولید میکند، افزود: عمده واگن های حمل و نقل ریلی کشور توسط این شرکت تامین می شود که در حال حاضر در این زمینه تا 30 درصد داخلی سازی داریم و مابقی قطعات از جانب طرف کرهای تامین میشود که حتی در زمان تحریم علی رغم عدم پرداخت وجوه از جانب ما بخاطر انسداد مبادی بانکی، طرف کرهای همکاری خود را با ما حفظ کرده بود.
مقدمی با بیان این که تلاش برای رساندن داخلیسازی به 70 درصد وجود دارد، ادامه داد: قطعاتی را که بتوانیم در داخل تولید کنیم قطعا از قلم نمی اندازیم ولی ساخت برخی قطعات مانند موتور محرکه قطار تکنولوژی لازم را نداریم که مجبوریم آنها را از طرف خارجی تامین کنیم. البته درباره بومی سازی تکنولوژی تولید قطعات خاص هم، همکاریهایی با جهاد دانشگاهی در حال صورت گرفتن است.
وی گفت: هر رام قطار وارداتی برای ما هزینهای معادل 4.7 میلیون یورو خواهد داشت در حالی که تولید داخل آن 20 تا 25 درصد ارزانتر تمام میشود.
مدیر عامل شرکت توسعه صنایع ریلی در پایان اظهار کرد: با توجه به سفارشاتی که دریافت کردیم، تا به حال دو رام قطار را تحویل دادیم و شش رام قطار هم آماده تحویل است.
منبع: ایسنا
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان
اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/