معاون مسافری راه آهن گفت: توریست‌های اروپایی و آمریکایی از سفر با قطارهای ایرانی بسیار استقبال کردند و تا پایان سال حضور 4 تور قطعی می‌شود.

راشدی معاون مسافری راه آهن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قطارهای توریستی گفت: تقاضا برای قطارهای توریستی به ایران از سال گذشته بسیار زیاد بوده است به طوری که سال گذشته 4 گروه برای بازدید به کشور ایران سفر کرده‌اند. 

معاون مسافری راه آهن اظهارداشت: برخی از این توریست‌ها یک مسیر را با قطار و یک مسیر را با هواپیما سفر کرده‌اند اما به طور کلی استقبال از قطارهای توریستی بسیار عالی بوده است.  

وی یادآور شد: توریست‌ها در سفرهای تبریز، زنجان، اصفهان، شیراز، یزد و مشهد را در طول سفر با قطار مورد بازدید قرار داده اند.

راشدی توضیح داد: امسال نیز تقاضاهایی برای سفر با قطارهای تورسیتی داشتیم و تا امروز سه مجوز ارائه شده و متقاضیان نیز از کشورها اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، روسیه و تعدادی نیز از آمریکا بوده است.

معاون مسافری راه آهن تصریح کرد: با توجه به امنیت عالی درکشور میزان استقبال توریست‌ها بسیار خوب بوده که تا امروز سه گروه درخواست کرده‌اند که دو تور از آنها  قطعی شده و سه تور نیز تا به امروز سفر کرده و دو تور نیز تا پایان سال  به ایران سفر خواهند کرد.

راشدی بااشاره به اینکه راه آهن از بحث گردشگری بسیار حمایت می‌کند گفت: متاسفانه در این حوزه به خصوص در بخش ریلی بسیار عقب هستیم. 

وی خاطر نشان کرد:گردشگری تحولی را دراقتصاد کشور و به خصوص در منطقه ایجاد می‌کند بنابراین ما باید این توسعه را به کمک راه آهن ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار