سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج؛

آغاز نخستین اردوی استارت‌آپ در دانشگاه کردستان

نخستین اردوی سه روزه استارت‌آپ با حضور 100 شرکت‌کننده صاحب ایده در دانشگاه کردستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری استان کردستان در حاشیه افتتاحیه نخستین اردوی استارت آپ (رویداد) استان کردستان که به همت پارک علم و فناوری و دانشگاه کردستان در سالن فردوسی این دانشگاه برگزار شد، گفت: استارت‌آپ یک رویداد جهانی است که همزمان با هفته کارآفرینی و با هدف ایجاد بستری برای پردازش به ایده‌های مطرح در این اردوی سه روزه است.

جمال‌الدین افضلی افزود: در این اردو حدود 100 نفر در بخش ایده و راه‌اندازی کسب و کار ثبت‌نام کرده‌اند که در طول این سه روز ایده‌پردازی می‌کنند.

وی بیان کرد: در این رویداد بستری آماده می‌شود تا افرادی که صاحب ایده هستند، ایده‌های خود را مطرح کنند و در صورت انتخاب از سوی پارک علم و فناوری حمایت می‌شوند تا ایده‌های خود را به کسب و کار تبدیل نمایند.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان افزود: اردوی استارت‌آپ رویدادی آموزشی تجربی است که در آن کارگاه‌هایی تخصصی به همراه رویدادی 54 ساعته برگزار می‌شود و شرکت کنندگان پس از شرکت در این کارگاه‌ها با الفبای ارزش‌آفرینی و نگرش استارت‌آپی آشنا می‌شوند.

افضلی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رویداد 54 ساعته فرصت آن را خواهند داشت تا ایده‌های خلاقانه خود را به محصولاتی اولیه و ارائه‌های جذاب برای رأی داوران تبدیل کنند.

وی بااشاره به داوران این رویداد گفت: داوران ترکیبی از افراد بومی استان و غیربومی هستند که تیم‌های ایده‌پرداز را ارزیابی خواهند کرد.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان گفت: در طول 54 ساعت برگزاری رویداد، 5 مربی خارج استان و 5 مربی استانی به تیم‌های شرکت‌کننده مشاوره می‌دهند.

افضلی افزود: نفر اول تا سوم از حمایتهای پارک علم و فناوری استان بهره مند می‌شود و جدای از این هم، از خدمات مشاوره فنی مهندسی هم برخوردار خواهند شد.

مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری کردستان درپایان گفت: سه ایده منتخب، علاوه بر منتفع از حمایت‌های پارک علم و فناوری، به اردوی کشوری اعزام می‌شوند که در صورت انتخاب در آن اردو، به اردوی جهانی می‌روند.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.