سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

صادرات 133 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از صادرات 133 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان در هفت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کریم مهری با بیان اینکه از کل صادرات غیر نفتی استان در مدت یاد شده یکهزار و 108 میلیون دلار یعنی 12 درصد سهم بخش کشاورزی است، گفت :صادرات بخش کشاورزی نسبت به سال گذشته حدود چهار درصد افزایش یافته است.

وی افزود :عسل و انواع خکشباراز جمله برگه زردآلو، نخود کشمش، محصولات لبنی و سیب درختی از جمله محصولات صادراتی استان بودند که به روسیه، امارات متحده عربی، اسپانیا، ارمنستان، ترکیه و مصر صادر شده اند.

مهری بر تقویت روابط و برقراری تعرفه های ترجیحی با برخی ازکشورهای هدف، پرداخت به موقع یارانه و جوایز صادراتی ، استفاده از ناوگان حمل و نقل مناسب مانند کانتینرهای یخچال دار و گرماساز ، اختصاص تسهیلات با بهره پایین برای صادرکنندگان برخی از محصولات کشاورزی مانند سیب درختی در جهت افزایش صادرات را ضروری دانست گفت: با اعزام هیات های تجاری و شناسایی ذائقه بازارهای هدف می توان سهم بیشتری از این بازارها را به دست آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود :آذربایجان شرقی دارای رتبه اول تولید پیاز، زردآلو، عدس، یونجه ، رتبه دوم تولید سیب درختی، گوشت قرمز و عسل، رتبه سوم جمعیت دامی و تخم مرغ، رتبه چهارم تولید شیر خام و رتبه پنجم تولید نخود، سیب زمینی، انگور و گردو در کشور است.

در سال گذشته پنج میلیون و 241 هزارتن محصول کشاورزی درآذربایجان شرقی تولید شده که از این رقم سه میلیون و91 تن محصولات زراعی، یک میلیون و 56 تن محصولات باغی، یک میلیون و 89 تن محصولات دامی و چهارهزار و 724 تن محصولات آبزی بود.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزارهکتار اراضی زیر کشت دیم و294 هزارهکتار نیز اراضی زیرکشت آبی است.
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.