سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چگونه فرزندانمان را به انجام تکالیف مدرسه تشویق کنیم؟

اغلب والدین به دنبال راهکارهایی در رابطه با ترغیب فرزندان برای انجام به موقع و صحیح تکالیف مدرسه آنان هستند.

حامد حسین خیرخواه، کارشناس ارشد علوم تربیتی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به راهکارهایی در رابطه با ترغیب فرزندان برای انجام به موقع و بهتر تکالیف مدرسه گفت: جذاب کردن انجام تکالیف مانند صفحه‌های رنگی به همراه تصاویر کودکانه و کارتنی دلخواه دفتر و کتاب مدرسه و کاربردی بودن خود تکالیف از جمله مواردی است که باعث می‌شود دانش آموز برای انجام تکالیف مدرسه رغبت بیشتری داشته باشد.
 
وی در ادامه افزود: تعیین حداکثر زمان برای انجام تکالیف نیز می‌تواند از عدم انجام تکالیف در ساعات آخر شب جلوگیری کند زیرا در ساعات آخر شب به دلیل بی‌حوصلگی و خستگی و خواب آلودگی انجام تکالیف برای آنان سخت‌تر می‌شود . 

دکتر خیرخواه در مورد غیر مفید بودن تعیین جایزه و یا تنبیه در این رابطه گفت: تعیین جایزه برای انجام تکالیف می تواند اثرات منفی بر روی تربیت فرزندان داشته باشد چرا که با این عمل اثرات منفی که بر روی تربیت و شکل گیری شخصیت فرد دارد می‌تواند مشکلاتی از قبیل ایجاد توقع بی‌مورد تشویق و تشکر برای انجام وظایف را در بزرگسالی برای فرد ایجاد کند.
 
این کارشناس ارشد علوم تربیتی خاطر نشان کرد: در سال اول ابتدایی انجام تکالیف بیشتر با راهنمایی و کمک والدین صورت می‌گیرد و در سال دوم و سوم و . . . این راهنمایی‌ها کمتر شده و تا سال پنجم به پایان می‌رسد و دانش‌آموز از سال پنجم ابتدایی به بعد باید در انجام تکالیف مدرسه به طور مستقل رفتار کرده در انجام تکالیف باید به تنهایی و بدون کمک والدین صورت گیرد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.