سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

خضری: دولت عزم جدی برای اجرای "قانون تجمیع بیمه‌ها" ندارد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس معقتد است؛ دولت عزم جدی برای اجرای "قانون تجمیع بیمه‌ها" ندارد.

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا برخی پزشکان طرح تحول سلامت در مناطق کوچک، محل خدمت خود را ترک کرده‌اند، گفت: برخی از این پزشکان 7 الی 5 ماه حقوق عقب‌افتاده دارند که این مسئله خود یکی از دلایل ترک محل خدمت آنهاست.

وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها مطالبات پزشکان طرح تحول سلامت را وصول نمی‌کنند، افزود: 70 درصد منابع مالی در اختیار بیمه‌هاست و ما در لایحه بودجه 113 درصد افزایش درآمدهای اختصاصی را داشته‌ایم که دریافتی تمام پزشکان از این محل تامین می‌شود.

خضری در ادامه متذکر شد: تا زمانی که بیمه‌ها منابع طرح تحول سلامت را تامین نکنند، عملا منابعی وجود نخواهد داشت تا در اختیار پزشکان این طرح قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به عدم اجرای قانون تجمیع صندوق‌های بیمه در کشور اظهار داشت: مشکلات همواره از جایی شروع می‌شود که ما با داشتن قانون تجمیع صندوق‌های بیمه، همچنان عزمی برای تحقق و اجرای آن نداریم.

نماینده مردم پیرانشهر تصریح کرد: معتقدم رئیس جمهور باید هرچه سریعتر آئین‌نامه و بخش‌نامه‌های مربوط به تجمیع صندوق‌های بیمه را در هیئت دولت تصویب و پس از آن این قانون را به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کند، چرا که تحقق این امر می‌تواند حتی از اختلافات بین دو وزارتخانه بهداشت و کار و رفاه اجتماعی بکاهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس رد پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در راستای اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها ما هنوز آئین‌نامه و بخشنامه‌هایی به طور مصوب نداریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۴
در اقتصادمقاومتی عامه مردم بصورت مستقیم با بیمه های دولتی رابطه داشته وبااطمینان پول میدهندوخدمات وتخفیف میگیرند ودرامد به خزانه کشور واریز میشود