رئیس کمیسیون بهداشت معتقد است تأخیر در پرداخت حقوق پزشکان طرح تحول سلامت باعث شده بسیاری از آنان شهرهای کوچک را ترک کنند.

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برخی انتقادات مسئولین نسبت به ادامه روند اجرای طرح تحول سلامت در کشور،  گفت: منابع مالی مناسبی برای ادامه اجرای طرح تحول سلامت وجود ندارد.

وی افزود: در حال حاضر پرداختی پزشکان تحت فعالیت این طرح در برخی مناطق کشور 10 الی 12 ماه به تأخیر افتاده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه موضوع تأخیر در پرداختی پزشکان طرح تحول سلامت حتی به شهرهای کوچک کشور رسیده است تصریح کرد: این مسأله باعث شده تا بسیاری از پزشکان طرح تحول سلامت شهرهای کوچک را ترک کنند.

شهریاری در ادامه تأکید کرد: معتقدم اگر بیمه‌ها همتی برای تأمین منابع  بخش سلامت در طرح تحول سلامت نداشته باشند قطعا این طرح با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

رئیس کمیسیون بهداشت درمان مجلس با بیان اینکه طرح تحول سلامت پاشنه آشیل دولت است بیان داشت: عدم همکاری بیمه‌ها با بخش سلامت و همچنین تأمین منابع پرداختی پزشکان در طرح تحول سلامت می‌تواند این طرح را با مشکلات جدی روبرو کند. 

شهریاری با بیان اینکه امیدواریم رئیس جمهور دستوری مبنی بر تأمین منابع مالی بیمه‌ها صادر کند در پایان خاطر نشان کرد: عدم منابع کافی نزد بیمه‌هاست یکی از علت‌های عمده مشکلات بین بیمه ها و بخش سلامت است چراکه آنها هم منابع خوبی ندارند و باید نسبت به تأمین منابع آنها اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار