پروفسور پرویز کردوانی پدر علم کویرشناسی ایران در گفتگو با خبرنگار
حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تأثیر رسانه در توسعه گردشگری گفت: متأسفانه در ایران
گردشگری مظلوم واقع شده است. ایران از لحاظ تنوع
اقلیمی و طبیعت زیبا یکی از بهترین مکانهای دنیاست که جاذبههای گردشگری فراوان دارد و باید از این جاذبهها
برای جذب گردشگر استفاده شود.
وی افزود: باید رسانهها به صورت
تصویری در قالب فیلم، جاذبههای گردشگری را تصویر کرده و به
سفارتخانهها ارسال کنند تا گردشگران از این راه بتوانند با جاذبههای
ایران آشنا شوند. همچنین از طریق سخنرانی و سمینارها میتوان تبلیغات خوبی
در این زمینه داشت.
وی عنوان کرد: ما بزرگترین نمکزار
کویر را در ایران داریم که از لحاظ توریستی و اقتصادی برای کشور مثمرثمر است.
میتوانیم مثلا در این برنامهها و فیلمها در خصوص یکی از شبهای کویر صحبت کنیم، کویر آنقدر
زیباست که هر کسی برای آرامش نیاز به یک قطعه از آن دارد.
کردوانی
خاطرنشان کرد: ایران توانمندی گردشگری زیادی دارد و سازمان گردشگری باید
امکانات لازم برای توسعه این حوزه را فرهم کند. به طور مثال روستای «کردوان» که
از لحاظ گردشگری بسیار خوب است. باید از این فرصتها برای جذب گردشگر استفاده
کنیم.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/