سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش جهاد دانشگاهی برای کاهش بی‌سوادی قرآن کریم

تلاش‌ جهاد دانشگاهی برای ترویج آموزش قرآن کریم با طرح دانشجویان قرآن کریم صورت گرفت.

حمید صابر فرزام مسئول سازمان قرآن دانشگاهیان جهاد دانشگاهی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح دانشجویی معلم قرآن با هدف استفاده از ظرفیت پتانسیل‌ دانشجویان برای ریشه کن کردن بی‌سوادی قرآن در تمام دانشگاه‌های استان در راستای آموزش قرآن آموزش اعلام شد.

وی ادامه داد: در این طرح از دانشجویانی که توانمندی‌ روخوانی و روان‌خوانی قرآنی را دارند در همان ترم‌های اول دانشجویی شناسایی می‌شوند و بعد از آن دوره‌های آموزشی فشرده برای تکمیل آموخته‌هایشان و چگونگی انتقال آن به دیگران صورت می‌گیرد.

صابر فرزام تصریح کرد: این دوره شامل دو دوره ی مخصوص چهار روزه و یک دوره یک ماه غیر حضوری و بعد از سه تا چهار روز حضوری آزمون برگزار می‌شود که در صورت قبولی آنها، مدرک معلم قرآن دریافت خواهند کرد. 

وی افزود: این افراد بعد از اخذ مدرک دانشجویی با توجه به اولویت دانشجویان در سراسر کشور در مکان‌های دانشگاه یا در نماز‌خانه‌های دانشگاهی‌، آموزش و پرورش،‌ مساجد و مدارس به دانشجویان و جوانان علاقه مند روخوانی آموزش می‌دهند.

این مسئول سازمان قرآن دانشگاهیان جهاد دانشگاهی بیان کرد: با اعلام این طرح حدود 3500 دانشجو اعلام علاقه‌مندی خود را برای روخوانی قرآن و توانایی آموزش در اولین در اولین دوره اعلام کردند. که 100 نفر از آنان پس از برگزاری آزمون موفق به حضور در این آموزش‌ها شدند. 

وی در خصوص دانشجویان علاقمند به طرح دانشجو معلم قرآن کریم، خاطر نشان کرد: این طرح در دفاتر جهاد دانشگاهی هماهنگ شده که توسط پوسترهایی در دانشگاه‌ها وصل می‌شود یا از طریق سایت ایکنا برای ثبت نام اعلام می‌گردد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.