از اهداف همایش بین المللی باستان شناسان جوان ایجاد شبکه ارتباطی‌، علمی بین دانشجویان باستان شناسی ایران با دانشگاه‌های جهان است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد هادی عسگری مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست خبری همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان در دانشگاه تهران در خصوص اهداف این برنامه می‌گوید: اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران یکی از ادارات با سابقه تهران است که متولی امر فرهنگی است. که همایش بین‌المللی باستان‌شناسان جوان با اهداف ترویج تفکر علمی  و فراهم نمودن زمینه‌های ورود آن به سطح جامعه، ایجاد فضای علمی مناسب برای ارتباط و گفتگو میان بدنه دانشجویی دانشگاه‌، استادان و مسئولان به منظور پیشبرد هدف علمی مشترک‌، ایجاد شبکه ارتباطی علمی بین دانشجویان دانشگاه‌های کشور‌، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های آینده، پرداخت علمی چند جانبه به یکی از بحران‌های جاری کشور مثل کمبود آب و آلاینده‌ها و اطلاع رسانی در سطح عموم صورت گرفته است‌.
 
وی افزود: امیدواریم با توانمند سازی دانشجویان بتوانیم به این اهداف و برنامه‌ها جامه عمل بپوشانیم که ما در تدوین استراتژی به دنبال منافع گروهی و فردی و پایبندی به دین و اخلاق هستیم. 

وی در خصوص زمان برگزاری همایش عنوان کرد: سلسه‌ همایش‌های باستان‌شناسی از نوزدهم تا 21 مهر ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که این دومین همایش بین المللی باستان شناسی است. خوشبختانه استقبال خوبی از سوی اساتید بین المللی و داخلی از این همایش شده است‌. در این همایش امکاناتی برای دانشجویان جهت ارائه ایده‌ها و فعالیت‌های آنها فراهم شده است از اصالت‌های دانشگاه تهران در این همایش گسترش سطح علمی و شرکت درسطح بین‌الملل است. حدود 624 چکیده مقاله در حوزه باستان‌شناسی ارائه شده است که پس از داوری 253 مقاله مورد تایید قرار گرفته است.
 
مرتضی خانی پور دبیر اجرایی همایش در خصوص متولیان این همایش تصریح کرد: همایش باستان شناسان در سال 1379 برای اولین بار توسط میراث فرهنگی و در دوره‌های بعد توسط جهاد دانشگاهی برگزار شده است که هر دوره نسبت به دوره‌های قبلی پر بار تر بوده است دوره چهارم همایش با حضور 22 کشور از جهان برگزار شد. 

پنجمین همایش باستان‌شناسی بهمن ماه به تصویب رسید و تا دهم مرداد ارسال مقالات و داوری در مورد آنها صورت گرفت. 

دکتر حسین عزیزی دبیر علمی همایش باستان شناسان جوان عنوان کرد: باستان شناسان زیادی در ایران داریم که امکان ارائه دستاوردهای خود را ندارند بنابراین هدف از برگزاری همایش امکان ارائه دستاوردهای دانشجویان باستان‌شناسی است. متاسفانه سالهاست که مطالعات باستان‌ شناسی در حال افول بوده است ما تلاش داریم که بتوانیم بستری فراهم کنیم تا جوانان باستان‌شناسی در ایران با سطح بین‌الملل تعامل داشته باشند. در این همایش از باستان‌شناسان مطرح جهانی برای سخنرانی دعوت شده است. در همین راستا کشورهایی مثل ژاپن ، آمریکا، فرانسه،استرالیا، ایتالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، لبنان، دعوت شدند که در هفته آینده در ایران حضور خواهند داشت.
 
وی در پایان گفت: حدود 60 مهمان خارجی، 40 دانشجو و 20 استاد و پیشکسوت باستان‌شناسی و 65 کمیته علمی از دانشگاه‌های مختلف در این همایش شرکت می‌کنند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار