سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

اجراي طرح محوري گندم در سطح 6500 هكتار در شادگان

مدير جهاد کشاورزي شادگان گفت : تاكنون بالغ بر 6 هزار و 500 هكتار قرار داد طرح محوري گندم با كشاورزان شهرستان منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان ؛حميد مطرودي اظهار داشت: در راستاي اجراي اين طرح تا کنون 6 هزار و 500 هكتار قرار داد طرح محوري گندم با يك هزار و 125 نفر منعقد شده است.

وي با بيان اين مطلب كه اجراي عمليات خاك ورزي حفاظتي 6 هزار و 354 هكتار در توسط كشاورزان پيشرو انجام شده افزود: از 15 هزارهكتار سطح مصوب، حدود 5 هزار و 200 هكتار از اراضي توسط كشاورزان به زير كشت رفته است.

مطرودي خاطر نشان کرد: بالغ بر 4 هزار و 500 هكتار از اراضي منطقه توسط كشاورزان به زير كشت بذر گواهي شده چمران ، چمران 2 و كرخه رفته است .

وي با بيان اين مطلب كه تاكنون يك هزار و 675 تن كود فسفاته و ازته بين گندمكاران توزيع شده است افزود: 2 هزار و يكصد هكتار از اراضي با دستگاه خطي كار و 300 هكتار مستقيم به زير كشت رفتند.

مدير جهادكشاورزي شادگان بیان داشت : تاكنون 666 تن بذر ضد عفوني شده از طريق شركت خدمات حمايتي و شركت هاي خصوصي وارد شهرستان شده است .

وي از آغاز پرداخت غرامت گندم آبي به كشاورزان خبر داد و اذعان کرد : وجه پرداختي بابت خسارت 45 درصد به ميزان 12 هزار هكتار از سطح 25 هزار هكتاري اراضي تحت پوشش گندم پاييزه در سال 1393 مي باشد.

مطرودي خاطر نشان ساخت : با همكاري صندوق بيمه 69 ميليارد ريال به كشاورزان غرامت تعلق گرفته است.

انتهای پیام/ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.