سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی حمایت از سایز کوچک سورنا 4 را داریم

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری آمادگی پیش خرید و حمایت از سایز کوچک سورنا 4 را دارد .

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  ، سورنا ستاری در مراسم رونمایی از روبات انسان نمای ملی سورنا 3 که صبح امروز دوشنبه در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تلاش معاونت علمی در تمام دو سال گذشته این بوده است که این فرهنگ را در جامعه جا بیاندازیم که سرمایه‌های اصلی ما جوانان هستند و آن چیزی که باعث می‌شود در دنیا مطرح شویم سرمایه انسانی است ما هم‌اکنون رتبه 5 در تولید مهندس در دنیا را دارا هستیم .

وی در ادامه افزود: پروژه هایی مانند سورنا 3 که با هدف مشخص مطرح می‌شوند باعث تحقق در کشور می‌شوند و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی حمایت کامل و پیش‌خرید سایز کوچک سورنا 4 را دارد.
 
ستاری بیان کرد: ما با پروژه سورنا نسل 3 همراه هستیم و در تمام مواردی که درحوزه تجاری سازی و دانش مرزی مطرح است سرمایه گذاری می‌کنیم. از تمام کسانی که وارد این حوزه شوند استقبال می‌کنیم. 

معاون علمی فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: دانشگاه‌ها فقط محل کار کردن و درس خواندن نیست بلکه باید در آنجا تحقیقات و پروژه‌هایی را انجام دهیم و افرادی که سرمایه‌های خود را از کشورهای خارجی تامین می‌کنند نمی‌توانند در کشور پیشرفت کنند.

ستاری خاطر نشان کرد: یکی از ضعف‌های بزرگی که ما داریم و درحال اصلاح آن هستیم این است که تیم‌های تخصصی و بچه های خاصمان درست سرمایه گذاری نمی‌شوند بنابراین باید به نقاط نخبه پرور نگاه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
سورنا ستاری در حاشیه مراسم رونمایی از روبات انسان نمایی نسل 3 عنوان کرد: روبات انسان نمای ملی سورنا نسل 3 نماد واقعی فناوری و تکنولوژی است و اگر ریزش تکنولوژی در بخش خصوصی ایجاد شود باعث تجاری سازی می‌شود. این روبات این خصوصیت را دارد و مبنای آن تحقیقات کاربردی است.

وی درخصوص سورنای نسل 4 تاکید کرد: قطعا تیم پروژه‌ای برنامه‌های مفصلی برای نسل چهارم روبات انسان نمای ملی دارد برنامه‌هایی را ارائه کردند که در برنامه ششم توسعه معاونت از آنها حمایت می‌کند. 

ستاری عنوان کرد: پروژه‌ها را باید مسئله محور کنیم پروژه‌هایی که در مرز دانش نظیر هوا و فضا وجود دارند باید مکانیزم مناسبی برای تجاری سازی آنها در نظر بگیریم. 



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.