سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده پارلمان عراق: جهان منطق ایران را در جنگ علیه تروریسم پذیرفت

نماینده پارلمان ملی عراق از فراکسیون ائتلاف ملی گفت: جهان و از جمله آمریکایی‌ها منطق ایران را در جنگ علیه تروریسم پذیرفتند و اکنون رویکرد جمهوری اسلامی ایران در نشست وین درحال اجراست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، "علی المرشدی" روز یکشنبه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به همه سیاست‌های آمریکا در قبال سوریه نه گفت و امروز بر خلاف آن چه امریکا می‌خواست بحران در سوریه به سمت راه حل سیاسی مورد نظر ایران پیش می‌رود.

عضو سازمان بدر ادامه داد: ایران به خاطر مواضع ثابت و سیاست حکیمانه‌اش محور اساسی در جهان به شمار می‌رود و به دلیل قدرتی که در تسلیحات و حکمتی که در تعامل با بحران‌ها دارد، امروز به جز مهمی از تصمیم‌سازی جهان تبدیل شده است.

وی با تاکید بر این که هیچ تصمیمی در خصوص منطقه بدون اخذ دیدگاه‌های ایران اتخاذ نمی‌شود، گفت: آمریکا ناچار شده است که به سیاست‌های ایران در قبال سوریه و عراق تن دهد و اعتراف کند که تنها راه حل مقابله با گروه تروریستی داعش، نظامی و عدم تعامل با گروه‌های مسلح قانون گریز است.

به گفته وی، همین اصرار ایران بر مواضع ثابت و حکیمانه سبب شد آمریکا مشارکت ایران را در نشست وین بپذیرد در حالی که پیشتر این گونه نشست‌ها محدود به چند دولت دست نشانده آمریکا بود.

وی حضور وزیر خارجه ایران در نشست وین را دلیل وزن و قدرت این کشور دانست و گفت: آمریکا در راستای راه حل‌های پینه دوزی شده ابتدا فقط بر کناره گیری "بشار اسد" رییس جمهوری منتخب سوریه از قدرت اصرار داشت که این رویکرد واشنگتن هیچ گونه پایه و اساس مطالعاتی واقعی و منطقی برای حل بحران نداشت.

المرشدی تاکید کرد: آمریکا می‌خواست آن چه در عراق انجام داده همان را در سوریه تطبیق بدهد، اما اگر بشار اسد کناره گیری می‌کرد، تجربه عراق در سوریه تکرار و اوضاع در سوریه بحرانی‌تر می‌شد.

به گفته وی، اما اصرار جمهوری اسلامی ایران بر بقای "بشار اسد" رییس جمهوری منتخب سوریه برضد گروه‌های تروریستی در چارچوب نگاه عمیق و منطقی تهران برای حل حقیقی بحران سوریه و همچنین حفظ کرامت و شأن ملت سوریه و تمامیت ارضی این کشور بوده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.