سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

24 هزار تن پسته امسال از کشور صادر شد

عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران گفت: در طی ماههای مهر و آبان امسال 24 هزار تن پسته از ایران به کشورهای اروپایی و خارجی صادرشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمود ابطحی در جلسه ستاد پسته شهرستان، در محل فرمانداری رفسنجان افزود: پسته ای که از ایران به اروپا می رود نباید آلودگی داشته باشد و در حال حاضر سه شرکت درایران توانایی ارسال پسته غیر آلوده به اروپا را دارند.

وی در رابطه با فرآوری پسته خاطرنشان کرد: در زمینه پسته هر چقدر بسته بندی پسته تقویت شود ارزش افزوده دارد و پسته از ایران به صورت فله و خام در بسته بندی های 50 کیلوگرمی به خارج ارسال می شود که در همانجا بسته ها باز می شوند و پسته پس از تمیز شدن و بودادن به صورت بسته بندی های کوچک در مقیاس 50، 100، 200 گرمی به دست مشتریان می رسد .

وی عنوان کرد: اگر این فراوری در ایران صورت گیرد چه بسا هم اشتغالزایی می شود هم ارزش افزوده خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره انجمن پسته ایران گفت: پسته ایران در بیست سال قبل در بسته های 70 کیلوگرمی به خارج صادر می شد که به دلیل اینکه کارگران هامبورگ توان حمل این بسته ها را نداشتند تصمیم گرفته شد بسته ها 50 کیلو گرمی باشند.

وی بیان کرد: در انبار پسته در چین امسال بین 5 تا ده هزار تن پسته موجود می باشد از طرفی عید چینی ها 21 بهمن ماه است و سال گذشته عید انها در اخر دی ماه بود و این یعنی که عیدشان یک ماه عقب افتاده و عجله ای برای خرید پسته از ایران ندارند .

انتهای پیام/گ

برچسب ها: پسته ، صادر ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.