سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

رتبه اول آذربایجان شرقی در تعداد مراجعین به کتابخانه های عمومی

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی گفت : این استان در تعداد مراجعین به کتابخانه های عمومی رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ؛جعفریی به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب وعلامه طباطبائی در جمع خبرنگاران گفت: آذربایجانشرقی در بحث تعدادکتاب در رده ششم و درتعداد مراجعین به کتابخانه های عمومی نیز در رده اول کشور می باشد.

وی با بیان اینکه سرانه کتاب خوانی به ازای هر نفر جمعیت استان شش دهم جلد کتاب و سرانه دسترسی به کتابخانه های عمومی نیز نه دهم می باشد ، گفت : برای هر یک صد نفر جمعیت استان 60 جلد کتاب و برای هر25 هزار نفر یک باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیشترین موضوعات امانت داده شده مربوط به موضوع ادبیات و کودک می باشد، گفت : 137 باب کتابخانه عمومی در استان داریم که از این تعداد یک صد و 5 باب بصورت نهادی ، 31 باب مشارکتی و 1 باب نیز بصورت مستقل اداره می شوند.

جعفری افزود: اولویت اول برای تاسیس کتابخانه های عمومی مناطق محروم و شهرهای تازه تاسیس شده است که دراین راستا در هفته کتابخوانی فاز اول توسعه کتابخانه تربیت تبریز و کتابخانه عمومی سراب به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی درخصوص برنامه های هفته کتاب دراستان گفت:عضوگیری رایگان در تمام کتابخانه های عمومی استان در 24 آبان،دیدار مدیران ومسئولان کتابخانه های عمومی با نماینده ولی فقیه دراستان، برگزاری مراسم تکریم وتجلیل از کتابداران نمونه استان، نشست های کتابخوانی ونقد کتاب ، برگزاری جشن نذر کتاب درکل استان ، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها عمومی ، برگزاری سومین مجمع عمومی و کارگاه هوشمندسازی نقش کتابخانه ها در اقتصاد از برنامه های این هفته می‌باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.