سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

آغاز کشت پاييزه گندم در شوشتر

مدير زراعت جهادکشاورزی شوشتر گفت: عمليات کشت گندم در اين منطقه از نيمه اول آبان ماه جاری به دنبال بارندگی های موثر و فراگير آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ سميه زلقي با اشاره به اینکه کشت گندم تا نيمه دوم آذر ماه سال جاری ادامه خواهد داشت افزود: 60 هزار هکتار از اراضي کشاورزي شوشتر به کشت گندم اختصاص يافته که از اين ميزان 44 هزار هکتار زيرکشت گندم آبي و 16 هزار هکتار زير کشت گندم ديم مي رود.

وي ارقام گندم کشت شده در شهرستان شوشتر را چمران، چمران 2، بهرنگ، کرخه، کريم و وريناک  عنوان کرد.

زلقي اظهار داشت: بارندگي مناسب آبان ماه و پيش بيني تدوام بارندگي هاي متناوب سال زراعي نويد بخش سالي پر بار براي کشاورزي شمال استان خوزستان خواهد بود و دغدغه کشاورزان شهرستان شوشتر با بارش هاي مناسب پاييز امسال برطرف شده است.

مديرزراعت جهادکشاورزي شوشتر ميزان بارندگي ثبت شده در این شهرستان را87  ميلي متر اعلام کرد و اذعان کرد: در صورتی که  اين روند ادامه یابد سطح زيرکشت مزارع گندم نسبت به سال زراعي گذشته بيش از 60 هزار هکتار افزايش یابد.

وی با بیان اینکه نهاده هاي مورد نياز کشاورزان شامل بذر گواهي شده گندم و کود شيميايي براي مزارع ديم و آبي از طريق مراکز جهاد کشاورزي در اختيار کشاورزان قرار گرفته است، گفت: از کشاورزان تقاضا مي شود جهت استفاده از نهاده هاي با کيفيت از طريق مراکز خدمات کشاورزي و فروشگاه هاي مجاز و مورد تاييد جهاد کشاورزي اقدام کنند.

در سال زراعي گذشته از 52 هزار هکتار مزارع گندم شوشتر 36 هزار هکتار آبي و 16 هزار هکتار به صورت ديم کشت شده بود که به دليل عدم بارندگي و خشکسالي،100 درصد مزارع گندم ديم شوشتر از بين رفت

گفتنی است سال گذشته بيش از 100 هزار تن از سطح مزارع آبي شوشتر گندم برداشت شد که پيش بيني مي شود امسال اين رقم به بيش از 120 هزار تن برسد.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.